اولین دست‌بافته‌های بشری در کاشان نشانگر پیشینه قوی نساجی در این شهر است/ نقش بزرگ بازار کاشان در ماندگاری نساجی سنتی

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: جایگاه کاشان به عنوان شهر ملی نساجی حفظ شد و اکنون با جهانی شدن آن باید با تلاش بیشتر این جایگاه را نیز حفظ کنیم.

امیرحسین بانکی پور در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: کاشان در طول تاریخ یکی از مراکز عمده نساجی بوده و اولین دست بافته های بشری در سیلک کاشان نشانگر پیشینه قوی حوزه نساجی در این شهر است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: کاشان از ظرفیت بالایی در خانه های تاریخی برخوردار است و با توجه به ویژگی جذب گردشگر می تواند در عرضه صنایع دستی فعالیت بیشتری داشته باشد و به این صورت در رشد اقتصادی رونق بگیرد.

او ادامه داد: با عرضه صنایع دستی روستایی نیز می توان به روستاها رشد و رونق اقتصادی بهتری بخشید و از مهاجرت آنها جلوگیری کرد.

بانکی پور با اشاره به اینکه برای رسیدن کاشان به جایگاه بالاتر باید همه دستگاه های شهری با هم تلاش کنند، گفت: به طور مثال مدیریت شهری با نصب المان های بیشتر نساجی در میادین و معابر، عرضه المان های کوچک صنایع دستی به گردشگران این جایگاه را در کشور و جهان حفظ کنند و نیز جوانان با روی آوردن بیشتر به آموزش صنایع دستی در هر چه بیشتر و بهتر عرضه کردن این نوع کالاها بکوشند.

بانکی پور ادامه داد: همچنین مجموعه تاریخی بازار کاشان و تیمچه‌ها و کاروانسراهای آن با قدمت دوره سلجوقی در طول تاریخ محل استقرار تجار، مرکز عرضه محصولات نساجی و فروش مواد اولیه نساجی بوده و نقش بزرگی در ماندگاری نساجی سنتی در این شهر داشته و دارد.

نمابنده اصفهان در پایان اظهار کرد: وجود فروشگاه‌های منسوجات، کارگاه‌های تولید مواد اولیه در بازار کاشان و خرید محصولات نساجی توسط گردشگران خارجی و داخلی، گویای پویایی و احیای بیش از پیش نساجی سنتی در کاشان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081600816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha