هزینه‌کرد در حوزه گردشگری قزوین سرمایه‌گذاری برای آینده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: در سال‌های اخیر در سطح شهر و استان قزوین زیرساخت‌های خوبی ایجاد شده‌ است، اما باید توجه داشت که توسعه اقتصادی استان بدون توجه به گردشگری محقق نمی‌شود.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، مهدی رجحانی روز یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ در نشست مشترک با اعضای شورا و شهردار قزوین با اشاره به اهمیت محور گردشگری افزود: توسعه گردشگری نیازمند معرفی و تبلیغ است بنابراین باید برنامه‌ریزی و هزینه شود اگرچه هزینه‌کرد در این حوزه به نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با اشاره به مطالعات و برنامه‌ریزی استراتژیک برندینگ یادآور شد: باید قزوین را با روش‌های مدیریتی جدید به کشور و جهان معرفی کنیم، در این خصوص با کانون ایران نوین وارد تفاهم شدیم و ارتباط گرفتیم تا بتوانیم بیشتر در این زمینه کار کنیم، همچنین ساخت مستندهای اختصاصی با شبکه سه و ساخت سریال درجه الف، استفاده از ظرفیت بیلبوردهای شهری و جاده‌ای از دیگر اقداماتی است که در دستور کارقرار دارد اما برای اجرای آنها با چالش منابع مالی مواجه هستیم که در این زمینه باید عزم همگانی اتفاق بیفتد.

او بیان کرد: از شورای شهر و شهرداری قزوین می‌خواهیم که در برنامه‌ریزی کلان بودجه، سهم خاصی را برای تبلیغات در حوزه گردشگری اختصاص دهند، اگر این اقدام طی چند سال صورت بگیرد شاهد برگشت سرمایه بسیار خوبی در حوزه گردشگری خواهیم بود.

رجحانی بیان کرد: در حوزه گردشگری باید در بخش پروژه‎‌های هتل‌سازی و جذب سرمایه‌گذار ورود پیدا کرد و تسهیلات و مشوق هایی را در این حوزه به سرمایه‌گذاران ارائه کنیم، نباید نگاه ما صرفا نگاهی مبنی بر کسب درآمد باشد.

او یادآور شد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری با ایجاد «میدان دارالشفا» در محور گردشگری بین پیغمبریه و سعدالسلطنه، احیای بافت تاریخی، پیاده‌راه‌ها، ایجاد بوستان در باغستان سنتی قزوین، تعیین تکلیف محله بلاغی، هادی آباد و سیاست‌های رونق ساخت‌وساز شهری از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که باید با همدلی و برگزاری نشست‌های مشترک محقق شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081600841

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha