بزرگ‌ترین فرش سرگل خاورمیانه در محلات رونمایی شد

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی محلات ار رونمایی بزرگ‌ترین فرش‌ سرگل خاورمیانه در شهرستان محلات خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مهدی لعل بار گفت: بزرگ‌ترین فرش گل آسیا که با مساحت ۱۱۵۰ مترمربع و با استفاده از ۴۰۰هزار سرگل طراحی شده است که با حضور مصطفی مرزبان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، مدیرکل جهاد کشاورزی استان، فرماندار و شهردار محلات و سایر مسئولین استانی و شهرستان محلات، صبح چهارشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در زمین چمن بوستان سلامت محلات رونمایی شد. 

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات بیان کرد: تفاوت فرش سرگل محلات با نمونه‌های مشابه این است که در این فرش گل‌های گلدانی و کاشتنی به‌کار نرفته و در آن فقط از سرگل‌ها استفاده شده است. استفاده از سرگل‌ها برای تهیه این فرش باعث ظرافت و زیبایی بیشتر آن شده و جذابیت فرش گل را بیشتر می‌کند.

لعل‌بار افزود: این فرش سرگل توسط شهرداری و شورای اسلامی با مشارکت شرکت تعاونی گل و گیاه شهرستان محلات و در زمینی به ابعاد ۲۰ در ۴۰ متر و در مساحت ۸۰۰ مترمربع و با استفاده از نزدیک به ۲۰۰ هزار شاخه گل، گسترده شده است. فرش سرگل محلات از رنگ‌ها و گونه‌های مختلف گل رز و داوودی تشکیل شده و در حرکتی جدید برای چینش گل‌ها و تهیه این فرش، عوامل فنی شهرداری و مردم محلی با هم همکاری داشته است.

او اضافه کرد: این فرش گل تا جمعه ۱۹ آبان ماه پذیرایی علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081800929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha