نمایشگاه یافته‌های باستان‌شناختی جزایر در هرمزگان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: با همکاری منطقه آزاد قشم، نمایشگاه یافته‌های باستان‌شناختی جزایر برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، روز یکشنبه 21 آبان ماه 1402 نشستی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و ادریس راموز معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم در راستای توسعه گردشگری برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در این نشست با اشاره به جایگاه منطقه آزاد قشم در گردشگری استان گفت: جایگاه قشم در منطقه، یک جایگاه ویژه است و این جزیره دارای ظرفیت های طبیعی زیادی بوده که منجر به شکل‌گیری اقتصاد مبتنی بر گردشگری شده است.

محمد محسنی در ادامه خواستار فعال شدن خط گردشگری بندرعباس و جزایر قشم، هرمز، لارک و هنگام به روش تورگردی شد و تصریح کرد: جزایر هنگام و لارک از ظرفیت زیادی در زمینه طبیعت‌گردی برخوردار است و می‌توانند گردشگران زیادی را به خود جذب کنند و باید از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده شود.

محسنی ادامه داد: همچنین انتقال مسافران و گردشگران به جزیره هرمز از بندرعباس و قشم باید مدیریت شود تا در ارائه خدمات به گردشگران با مشکل مواجه نشویم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در  بخش دیگری از سخنان خود بر بهبود شرایط پایگاه بافت تاریخی لافت تأکید کرد و خواستار تسهیل تردد از بندر پل به لافت شد.

او همچنین به توانمندسازی جوامع محلی در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: توجه به آموزش جوامع محلی موجب توسعه صنعت گردشگری و ارتقا و اشتغال پایدار در منطقه می‌شود.

محسنی در ادامه ضمن بازدید از موزه ژئوپارک خواستار برگزاری نمایشگاه مشترک با منطقه آزاد قشم شد و گفت: این اداره‌کل در نظر دارد نمایشگاه مشترکی با همکاری موزه ملی ایران و منطقه آزاد در جزیره قشم برگزار کند که در این نمایشگاه یافته‌های باستان‌شناختی جزایر هرمزگان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: هر جا لازم است و ظرفیت استان اجازه دهد با کمک استاندار، پروژه‌های معطل‌مانده که هم به معیشت مردم کمک می‌کند و هم بحث اقتصاد محلی و صنعت پاک گردشگری را توسعه می‌دهد، کمک می‌کنیم.

افزایش و نظارت بر اقامتگاه‌های جزیره قشم، ایجاد پایگاه‌های ورزش‌های ساحلی، استفاده از ظرفیت‌های مشترک برای برگزاری رویدادها و ... از دیگر موارد مطرح‌شده در این نشست مشترک بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082101069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha