انجمن خیرین میراث‌فرهنگی می‌تواند نقش مهمی در احیای بناهای تاریخی داشته باشد/ ابتکار ارزشمند وزارت میراث‌فرهنگی

مفاخر فرهنگی استان اردبیل و نویسنده کتاب «نگاهی به آثار و ابنیه تاریخی اردبیل»، راه اندازی انجمن خیرین میراث‌فرهنگی را فرصتی برای افزایش آگاهی عمومی درمورد آثار تاریخی و جلب کمک مادی و معنوی مردمی دانست.

بیوک جامعی از مفاخر فرهنگی استان اردبیل و نویسنده کتاب «نگاهی به آثار و ابنیه تاریخی اردبیل»، در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، درباره تأثیر تاسیس انجمن خیرین میراث‌فرهنگی در حفظ آثار تاریخی گفت: امر خیر در هر حوزه‌ای خیر است، اگر خیرین فعال در حوزه میراث‌فرهنگی متخصص این حوزه باشند قطعا می‌توانند کمک شایانی به حفظ و احیای بناهای تاریخی کنند و در غیر این صورت هم با هدایت نهادهای دولتی می‌توانند از نظر مالی و مادی در راستای حفظ میراث‌فرهنگی کشور یاری رسان باشند.

این پیشکسوت میراث فرهنگی تصریح کرد: حوزه میراث‌فرهنگی از اهمیت و ارزش خاصی برخوردار است، تعدادی از خیرین و متخصصان، عاشقان و علاقه مندان این حوزه هستند و وزارت میراث‌فرهنگی باید با جذب این افراد در راستای حفظ و صیانت آثار تاریخی گام بردارد که راه اندازی انجمن خیرین میراث‌فرهنگی اقدامی ارزشمند در این مسیر است.

جامعی درباره نقش همراهی مردم در حفظ و صیانت از آثار تاریخی گفت: با وجود اینکه متولی اصلی حفاظت از آثار تاریخی دولت و وزارت میراث‌فرهنگی است اما بدون همراهی و همکاری مردم این امر ممکن نخواهد بود، انجمن خیرین میراث‌فرهنگی در اولین گام می‌تواند مردم را با خود همراه کند و با کمک معنوی مردم و حرکت‌های فرهنگی در مورد حفظ و احیای بناهای تاریخی گام بردارد.

پیشکسوت میراث فرهنگی ادامه داد: علاوه بر کمک مادی که قطعا در انجمن خیرین میراث‌فرهنگی اتفاق خواهد افتاد، متخصصان و علاقه مندان به میراث‌فرهنگی از طریق این انجمن می‌توانند با معرفی آثار تاریخی، تولید محتوا در مورد این آثار و آموزش به مردم بزرگترین خدمت را به میراث‌فرهنگی انجام دهند. چرا که بسیاری از میراث‌فرهنگی کشور ما به اندازه کافی معرفی نشده و مردم از آنها آگاهی ندارند، ایجاد آگاهی و آموزش در زمینه حفظ میراث‌فرهنگی می‌تواند مهم‌ترین نقش را در حفاظت از آثار تاریخی کشور داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082901656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha