تشکیل انجمن خیرین، تحولی بزرگ در حوزه میراث‌فرهنگی به وجود می‌آورد/ تکیه به مردم یعنی موفقیت

نماینده مردم تربت‌حیدریه و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: ورود خیرین و بخش‌خصوصی برای مرمت بناهای تاریخی می‌تواند ضمن جلوگیری از تخریب بیشتر این بناها، به جذب گردشگر و اشتغال‌زایی کمک کند.

محسن زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به ضرورت تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی افزود: باتوجه به اهمیت اماکن‌تاریخی برای حفظ و پاسداشت هویت تاریخی کشور، ضمن توجه بیشتر ارگان های متولی از جمله میراث‌فرهنگی، اوقاف و شهرداری به این آثار باستانی، در حال حاضر برای تسریع در مرمت و احیای بناهای تاریخی، واگذاری بهره برداری آنها به بخش خصوصی و ورود خیرین این حوزه که هم نخبه هستد و هم دلسوز احساس می شود، چون دولت با محدودیت منابع مواجه است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران در طول عمر با برکت خود نشان داده هر جا به مردم و نخبگان و دلسوزان تکیه کرده نتیجه ای جز بهبود شرایط ایجاد نشده، پس خبر تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی که با ابتکار مهندس ضرغامی شکل گرفته امید را در این حوزه نیز زنده کرده است.

زنگنه با اشاره به سوابق خوب کشور در تشکیل انجمن های خیریه مانند خیرین مدرسه ساز و سلامت خاطرنشان کرد: تشکیل انجمن هایی از این دست باید در کشور رونق بگیرد، امروز نوبت میراث فرهنگی است و باید این انجمن ها در تمام حوزه های فرهنگی کشور نیز ایجاد شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402083001755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha