تقویت همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزی با فرماندهی انتظامی

فرمانده یگان حفاظت استان مرکزی از تقویت مشارکت و همکاری این یگان با فرماندهی انتظامی شهرستان خنداب برای توسعه اقدامات حفاظتی از نیروهای یگان و برخورد با مجرمین و حفاران غیرمجاز و انجام گشت‌های مشترک خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، سرهنگ مهدی رحیمیان امروز چهارشنبه  یک آذر 1402 در دیداری که با سرهنگ محمد رضایی و جانشین سرگرد عبداله سلمانی فرماندهی انتظامی شهرستان خنداب داشت، بیان کرد: در راستای حفاظت هر چه بیشتر از از آثار، ابنیه‌ها و محوطه‌های تاریخی و باستانی و تعامل و مشارکت فرماندهی انتظامی و پشتیبانی از نیروهای یگان حفاظت در برخورد با مجرمین می‌تواند زمینه‌ساز تقویت فعالیت‌ها و اقدامات شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی خواستار مساعدت و همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان برای حفاظت از تاریخ و تمدن منطقه شد و افزود: تلاش و جدیت بر این است تا با توسعه همکاری‌ها و تعامل دو جانبه بتوانیم اقدامات حفاظتی را در این منطقه و سایت تاریخی توسعه و گسترش دهیم.

سرهنگ رحیمیان بر توسعه، ارتقا و تحکیم امنیت جامعه و ساماندهی یگان‌های مسلح دستگاه‌های اجرایی با رعایت ضوابط و تأمین امنیت و حفاظت از دستگاه‌های اجرایی تاکید و تصریح کرد: حفاظت از مواریث فرهنگی و آثار به‌جامانده از گذشتگان نیازمند عزم راسخ و مشارکت همگانی است و باید با تعامل هرچه بیشتر با برخی از دستگاه‌های ذی‌ربط و همچنین برنامه‌های پیشگیرانه برای وقوع جرائم در زمینه میراث‌فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.

او ادامه داد: باید از توان یگان‌های حفاظت دیگر دستگاه‌ها برای دریافت گزارش‌ها، کشف جرائم، دستگیری افراد متخلف و سودجو استفاده کرد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402090100002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha