جمعیت همیار کرج بازوی قدرتمند میراث‌فرهنگی است

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با حضور در نشست جمعیت همیار کرج، این سازمان مردم نهاد را به عنوان بازوی قدرتمند میراث فرهنگی عنوان کرد که نقش بسزایی در حفظ فرهنگ و میراث البرز دارد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز، رحیم خاکی به همراه معاونان عصر چهارشنبه یکم آذر 1402 در سمینار جمعیت همیار کرج حضور یافت و ضمن شنیدن دغدغه‌ها به تعامل و تبادل نظر با فعالان فرهنگی پرداخت. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی البرز در این نشست، البرز را استانی کهن عنوان کرد که محوطه 9 هزار ساله ازبکی تنها نمایانگر بخشی از تاریخ آن است و ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه گردشگری دارد. 

خاکی با تأکید بر اهمیت اقتصاد گردشگری گفت: رونق گردشگری در استان البرز یکی از مهمترین اهداف و رسالت‌هایی است که این اداره کل دنبال می‌کند. 

او همچنین البرز را استان اقوام و غنی از هنرمندان صنایع‌دستی عنوان کرد که 85 رشته فعال صنایع دستی را در خود جای داده و بخشی از اشتغال استان را بر عهده دارد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز توضیحاتی در خصوص هر یک از آثار و بناهای تاریخی استان داد و به شرح شرایط و برنامه‌های آتی برای بهره برداری از آثار پرداخت. 

خاکی با اشاره به ثبت انجمن خیرین میراث فرهنگی به پیشنهاد مقام عالی وزارت میراث فرهنگی از خیرین و علاقه‌مندان به میراث‌فرهنگی دعوت کرد به این انجمن بپیوندند. 

او جمعیت همیار کرج را ظرفیتی ارزشمند و همسو با مأموریت‌های میراث‌فرهنگی عنوان کرد و تصریح کرد: فعالان فرهنگی بومی کرج به عنوان بازوی قدرتمند میراث فرهنگی البرز می‌توانند با معرفی میراث‌طبیعی و ناملموس مرتبط با فرهنگ بومی خود در حفاظت هر چه بیشتر از میراث فرهنگی نقش بسیار موثری داشته باشند و به ثبت میراث ناملموس کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090200096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha