بازدید معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور از محل احداث مجتمع صنایع دستی خور خراسان جنوبی

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور از محل احداث مجتمع صنایع‌دستی روستای خور خوسف بازدید کرد و در جریان این پروژه قرار گزفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مریم جلالی روز پنج‌شنبه 2 آذرماه 1402 گفت: در این مجتمع‌ها گردانندگان مهمتر هستند لذا

باید برای این مهم فضایی فراهم شود تا یا ایجاد کارگاه‌های مختلف، فضای پویایی ایجاد شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه این مجتمع به عنوان یک مجتمع چند منظوره آموزش، نمایش و فروش در نظر گرفته شود، اظهار کرد: بدون شک راه‌اندازی این مجتمع در ایجاد

اشتغال تاثیر مهمی خواهد داشت

هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در ادامه گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع با زیربنای ۴۴۹۵ مترمربع احداث خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: برای مجتمع صنایع‌دستی تعداد ۲۰ کارگاه هر کدام به مساحت ۱۰۰ مترمربع برای ۲۰ نفر با اولویت گوهرسنگ‌ها پیش‌بینی شده است.

او افزود: همچنین کارگاه آموزشی بخش دولتی به شناخت هزار و ۵۰۹ مترمربع، فروشگاه، رستوران، سرویس بهداشتی و نمازخانه و پارک از دیگر جزئیات این پروژه است.

شاه‌وردی تصریح کرد: در صورتی که وزارت‌خانه سه میلیارد تومان اعتبار دولتی برای کارگاه آموزشی اختصاص دهد مابقی اعتبار موردنیاز از محل منابع استانی تامین خواهد شد.

سید علی حسینی فرماندار خوسف هم گفت: مردم مشتاق هستند و استقبال خوبی از این بازارچه خواهند کرد.  افرادی که سرمایه داشته‌ باشند با اولویت سنگ‌ها در این بازارچه مشغول به فعالیت خواهند شد.

او تاکید کرد: این مجتمع صنایع دستی در جاده ترانزیتی استان قرار دارد و ظرفیت بسیار خوبی برای شهرستان خوسف و استان ایجاد خواهد کرد .

انتهای پیام/

کد خبر 1402090200098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha