تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی اقدامی هوشمندانه و مبتکرانه است

تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی در راستای حفظ، نگهداری و ارزش نهادن به این میراث اصیل فرهنگی، اقدامی هوشمندانه و مبتکرانه است.

زینب اختری، مشاور امور زنان و خانواده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در یادداشتی نوشت: یکی از ظرفیت های بزرگ و درآمد زا برای هر کشوری در دنیای کنونی میراث فرهنگی و آثار باستانی به جای مانده از گذشتگان است که نشانگر فرهنگ و سنت های اقوام و دربردارنده میراث اصیل ملت هاست.
اهتمام به مسئله میراث فرهنگی و حفظ و پاسداری آن، نه تنها ارزش دادن و بالیدن به  آن میراث را در پی دارد بلکه ملت های دیگر را نیز به دیدن و بهره بردن از آن ها ترغیب می کند و موجب رونق گردشگری خواهد شد.
در این میان کشور ریشه دار ایران که از لحاظ میراث فرهنگی سرآمد کشورهای منطقه و یکی از بزرگترین میراث داران فرهنگ و سنت های دیرین در دنیاست، چه در زمینه میراث ملموس و چه میراث ناملموس پهنه ای بسیار عظیم را برای انواع گردشگری فراهم کرده است.
با توجه به چنین پیشینه پرباری، تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی در راستای حفظ، نگهداری و ارزش نهادن به این میراث اصیل فرهنگی، اقدامی هوشمندانه و مبتکرانه است.
اقدامی است در راستای ارج نهادن به میراث و داشته های غنی یک تمدن عظیم، با  پای کار آمدن دوستدارن میراث فرهنگی و عاشقان تاریخ و بهره گیری از نیروی در پویش عشق به فرهنگ در میان ملت ها که این عشق هنگامی که با انگیزه های معنوی همراه شود، ارزش اخروی نیز خواهد یافت.
این کار بزرگ دروازه ای را به روی خیرینی می گشاید که هم به میراث فرهنگی اهتمام دارند و هم دوست دارند باقیات صالحاتی برای آینده خود تأمین کنند و این سنت حسنه را در زمینه ای که دوستدار آن هستند، سرمایه گذاری کنند.
اتفاق بزرگ و فراگیری که آغاز و ان شاءالله به یاری خداوند فراگیر خواهد شد، نشان از درایت و اهتمام ویژه جناب آقای مهندس ضرغامی و دکتر دارابی به مسئله میراث فرهنگی و پاسداشت و گسترش این امر در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد، چرا که رونق میراث فرهنگی به عنوان مهم ترین رکن، رونق و گسترش گردشگری و در پی آن فراگیری صنایع دستی را نیز به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090500222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha