احیای ۶ رشته صنایع‌دستی فراموش‌ شده در خراسان شمالی

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ۱۴۵ رشته صنایع‌دستی که به فراموش سپرده شده بود از سال ۹۵ تاکنون احیا و به چرخه تولید بازگشت که از این تعداد شش رشته صنایع‌دستی در خراسان شمالی بازنده سازی و احیا شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، ویدا توحدی روز یکشنبه ۱۲ آذرماه در نخستین روز از هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی منطقه چهار کشور به میزبانی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران بیان کرد: برخی رشته‌های صنایع‌دستی در سال‌های گذشته به دلایلی از چرخه تولید و مصرف خارج شده بود که با احیا و باززنده‌سازی به چرخه تولید بازگشت.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۹۹ رشته صنایع‌دستی در کشور فعال است، گفت: از سال ۹۵ با تشکیل شورای احیای رشته‌های فراموش شده صنایع‌دستی برخی رشته‌های صنایع‌دستی به چرخه تولید بازگشت.

توحدی با اشاره به اینکه تولید صنایع‌دستی وابسته به تقاضا در بازار است، تصریح کرد: اشتغال پایدار در حوزه صنایع‌دستی در گرو مصرف است، لذا در همین راستا با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف تلاش شده تا زمینه را برای بازاریابی و توسعه و ترویج صنایع‌دستی فراهم شود.

او افزود: با برگزاری دوره‌های آموزش برای شاغلان صنایع‌دستی و فعالان این عرصه، آموزش لازم برای رونق تولید و بازاریابی و اشتغال پایدار در صنایع‌دستی داده می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بسته‌بندی را یکی از شاخص‌های مهم در داوری مهر اصالت عنوان کرد و افزود: یکی از شاخص‌های داوری مهر اصالت صنایع‌دستی، بسته‌بندی این آثار است و مهر اصالت به محصولاتی داده می‌شود که بازاریابی موفقی را برای آن محصول تعریف کرده باشند.

توحدی با تأکید بر این اینکه تولید صنایع‌دستی باید با رویکرد کاربردی شدن در زندگی همراه باشد، بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر، صنایع‌دستی به لایه‌های مختلف زندگی و مصرف نفوذ کرده است.

آیین هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی تولیدات صنایع‌دستی استان‌های گلستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی به میزبانی استان خراسان شمالی از روز گذشته آغاز شده است و تا فردا ۱۴ آذرماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091300662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha