حفاری غیرمجاز در روستای ایالو شهرستان ماهنشان یک نفر را به کام مرگ کشاند

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: انجام حفاری غیرمجاز در در روستای ایالو شهرستان ماهنشان، یک نفر را به کام مرگ کشاند. 

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سرهنگ ناصر حبیبیان روز دوشنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۲ گفت: پس از اعلام گزارش مردمی به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ماهنشان و نیروی انتظامی شهر دندی، مبنی بر سقوط سنگ بزرگ و محبوس شدن یک‌ نفر در چاله حفاری شده غیرمجاز در روستای ایالو بخش انگوران شهرستان ماهنشان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار یگان‌حفاظت و نیروی انتظامی قرار گرفت. 

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: پس از ورود یک تیم عملیاتی هلال احمر، آتش‌نشانی، اورژانس ۱۱۵، کلانتری شهر دندی سنگ افتاده شده بر روی سینه حفار محبوس شده از چاله بیرون کشیده شد اما متاسفانه علیرغم تلاش‌های شبانه مردم روستا و نیروهای امدادی، حفار در محل فوت شد. 

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان اضافه کرد: در این رابطه نفر حفار غیرمجاز دیگر نیز با هویت بومی شناسایی و دستگیر و ادوات حفاری توسط نیروی انتظامی ضبط شد. 

او با بیان اینکه حفاری انجام شده به قصد به دست آوردن اشیای تاریخی در کنار سنگ بزرگ روستای ایالو بر اساس گفته‌های قدیمیان روستا صورت گرفته بود، یادآور شد: پرونده مربوط به فرد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد. 

سرهنگ حبیبیان با اشاره به اینکه در برخورد قاطع و قانونی با حفاران غیرمجاز هیچ‌گونه تعارف و چشم‌پوشی نداریم و نخواهیم داشت، یادآور شد: از مردم به‌ویژه دوست‌داران میراث‌فرهنگی استان انتظار داریم با احساس مسئولیت همگانی در راستای مقابله با متخلفان و سوداگران میراث‌فرهنگی ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091300669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha