پایگاه موزه‌گردی ویژه افراد دارای معلولیت در مجموعه میراث جهانی گلستان افتتاح شد

پایگاه موزه‌گردی توان‌یابان با تمرکز به ارائه خدمات ویژه نابینایان، ناشنوایان و افراد دارای معلولیت برای نخستین‌بار در ایران در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان افتتاح شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، پایگاه موزه‌گردی ویژه توان‌یابان روز یکشنبه ۱۲ آذرماه ۱۴۰۲ با حضور محمد جهانشاهی معاون دفتر توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، علی اکبر جمالی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل انجمن نابینایان ایران، اشتری مدیر عامل شبکه ملی ناشنوایان، هادی میرزایی سرپرست اداره کل موزه‌های کشور، علیرضا تابش مشاور معاون میراث‌فرهنگی و سید احمد محیط طباطبایی رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران به همراه گروهی از نابینایان، ناشنوایان و افراد دارای معلولیت در این مجموعه جهانی افتتاح شد.
آفرین امامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در این مراسم با تشریح راه اندازی پایگاه موزه‌گردی ویژه توان‌یابان گفت: در این راستا برای نخستین‌بار در ایران، این مجموعه جهانی، پایگاه چند منظوره برای افراد دارای معلولیت ایجاد ‎کرده است.
او ادامه داد: در پایگاه سامانه نابینایان، دسترس پذیری وب‌سایت برای نابینایان به همراه تور مجازی برای ناشنوایان امکان‌پذیر شده است. همچنین با استفاده از الواح و کاغذهای مخصوص برجسته نگاری و تجهیزات صمعی بصری، معرفی کاخ گلستان قابل دسترسی است.
در حاشیه افتتاح پایگاه موزه‌گردی ویژه افراد دارای معلولیت، برنامه مرشدخوانی و نقالی ویژه نابینایان و قابل ترجمه برای ناشنوایان به اجرا درآمد. همچنین در این مراسم، پروژه ساخت مولاژهای ابنیه در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان نیز آغاز و به اجرا درآمد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091300700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha