هم‌اندیشی نمایندگان اتحادیه تهیه‌کنندگان با هئیت رئیسه و مدیرعامل خانه سینما برگزار شد 

جلسه هم‌اندیشی نمایندگان اتحادیه تهیه‌کنندگان با هئیت رئیسه و مدیرعامل خانه سینما روز دوشنبه 13 آذرماه در خانه سینما برگزار شد

به گزارش میراث آریا، مشروح جلسه هم‌اندیشی نمایندگان اتحادیه تهیه‌کنندگان با هئیت رئیسه و مدیرعامل خانه سینما به شرح زیر است: 

در ابتدا جلسه نمایندگان اتحادیه ضمن تبریک به آقای علی دهکردی مدیرعامل منتخب خانه سینما به تداوم حمایت اتحادیه تهیه‌کنندگان از مدیرعامل و هئیت رئیسه خانه سینما مانند سالیان گذشته تاکید کردند و بر حفظ اعتبار خانه سینما در هر شرایطی برای اتحادیه تهیه‌کنندگان اصل غیر قابل تغییر است. 

از موضوعات طرح شده در این هم اندیشی می‌توان به: 

- همفکری و رایزنی برای رفع مشکلات و اتفاقات اخیر در جریان پخش و نمایش در سینماها و مسائل درون صنفی اتحادیه تهیه‌کنندگان.

- درخواست نمایندگان اتحادیه تهیه‌کنندگان از هیات رئیسه خانه سینما و شورای صیانت برای برخورد جدی با افرادی که رفتار و گفتارشان باعث وهن سینما شده است.

- توجه جدی و موکد به وضعیت مالیاتی برای سینماگران و هنرمندان که در لایحه جدید دولت برای تصویب به مجلس ارسال شده است و دقت لازم توسط هئیت دولت در تنظیم آن صورت نپذیرفته است و به نظر میرسد دقت لازم و پیگیری توسط وزارت ارشاد برای اصلاح و ترمیم آن با کندی صورت می‌گیرد. 

- توجه به فعال شدن سامانه مالیاتی و سامانه مودیان مالیاتی و اهمالی که در آن به ضرر سینماداران و پخش‌کنندگان و تولیدکنندگان در حال پیگیری است. 

- تصمیم برای تشکیل کارگروهی برای ملاقات با رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون اول رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر دارایی و…

- تاکید اتحادیه تهیه‌کنندگان به تهیه پیشنویس قرارداد تیپ که یک طرف آن تهیه‌کنندگان هستند و آمادگی برای نشست‌های تخصصی با نمایندگان صنوف برای نهایی شدن آن با مدیریت هیئت رئیسه خانه سینما. 

- تاکید برای پیگیری اصلاح اساسنامه خانه سینما.

- گفت‌وگو درباره شرایط بانک فیلمنامه و تقاضا برای به روز شدن آیین‌نامه آن و رفع مشکلات ساختاری در فرایند ثبت طرح‌ها و فیلمنامه‌ها و ثبت و حفاظت از حقوق معنوی و مادی سینماگران در عرصه ملی و بین‌المللی. 

- پیشنهاد برگزاری جلسات گفت‌وگو و هم‌اندیشی برای جلب مشارکت حداکثری انجمن VOD و حضور فعالانه آن‌ها در پیشبرد اهداف صنفی خانه سینما برای بهبود وضعیت شغلی اصناف. 

- طرح مشکلات حقوقی ثبت خانه سینما و صنوف در سامانه وزارت ارشاد و عدم اصلاح سامانه تا این لحظه توسط وزارت ارشاد و تاکید بر لزوم اصلاح سامانه وزارت ارشاد مناسب با ساختار حقوقی خانه سینما.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091500812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha