گیلان به عنوان مقصد گردشگری کشور شناخته شده است

مدیرکل امور استان‌ها و تشکل‌های مردمی وزارتخانه میراث‌فرهنگی از گیلان به عنوان مقصد گردشگری کشور نام برد و گفت: افرادی که در استان گیلان در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، نادر زینالی در دیدار با مدیرعامل ماشین‌سازی امید لاهیجان اظهار کرد: گیلان به عنوان مقصد گردشگری کشور شناخته شده است و افرادی که در استان گیلان در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مدیرکل امور استان‌ها و تشکل‌های مردمی وزارتخانه میراث‌فرهنگی با تاکید بر لزوم سرعت بخشی به روند صدور مجوزهای قانونی افزود: بسترسازی سرمایه‌گذاری، کوتاه کردن مسیر صدور مجوزها و همچنین تقویت مالی از اولویت‌های میراث‌فرهنگی است.

او با بیان اینکه لاهیجان شهر گردشگری مذهبی است، افزود: این شهر از لحاظ تاریخ و طبیعت بسیار مورد توجه گردشگران بوده و ساخت زیرساخت‌ها، اولویت اول شهر لاهیجان است. 

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی امید هم در این نشست، گفت: آمادگی از سوی شرکت وجود دارد که یک هتل ۵ ستاره با توجه به نیاز شهر لاهیجان به مجموعه های اقامتی احداث کند.

در پایان همچنین مقرر شد بیلبوردهایی در ورودی‌های استان بصورت مشارکت طراحی، ساخت و نصب شود.

در این دیدار مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان، معاون توسعه مدیریت و مدیر اداره میراث‌فرهنگی شهرستان لاهیجان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091600845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha