از شیراز تا همدان به یاد شهدا در رادیو ایران 

برنامه «پلاک هشت» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۲:۱۰ از رادیو ایران پخش می‌شود. 

به گزارش میراث آریا، برنامه «پلاک هشت» دوشنبه ۲۰ آذر، همزمان با سالروز شهادت آیت الله دستغیب، مروری بر رشادت‌های سومین شهید محراب دارد، همچنین در راستا با طرح «هفته‌های ایرانی» و سفر به «استان همدان» از نقش مجاهدت های شهدای این استان در پیروزی انقلاب اسلامی می‌گوید. 

سیده زهرا صالحی تهیه کننده برنامه پلاک هشت گفت: آیت الله سید عبدالحسین دستغیب شیرازی، مجتهد شیعه، شهید محراب، امام جمعه شیراز، شهرت او بیشتر به سبب درس اخلاق و کتاب‌های فراوان اخلاقی او است. 

او ادامه داد: «گناهان کبیره، قلب سلیم، داستان‌های شگفت» از جمله آثار سید عبدالحسین دستغیب است. او در مبارزات انقلاب اسلامی نقش فعالی داشت و پس از انقلاب به امامت جمعه شیراز منصوب شد و در۲۰ آذر ۱۳۶۰، پس از اقامه نماز جمعه در یک حمله تروریستی انتحاری توسط یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق مشهور به منافقین به شهادت رسید و «سومین شهید محراب» نام گرفت. 

صالحی تصریح کرد: استان همدان در آغازین روزهای انقلاب توانست به سبب مجاهدت‌هایش در کشور به صورت شاخص شناخته شود و این هفته با توجه به سفر رادیو ایران به استان همدان ما نیز در برنامه پلاک هشت مروری بر شهدای این استان خواهیم داشت. 

پلاک هشت این هفته به تهیه‌کنندگی سیده زهرا صالحی و اجرای حمیدرضا رضایی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۲:۴۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092001081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha