مرمت خانه تاریخی لطفی کرمان منوط به مشارکت مالک است

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه خانه تاریخی لطفی در مالکیت اداره راه و شهرسازی است گفت: مرمت و بازسازی خانه تاریخی لطفی منوط به مشارکت مالک آن است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، مجتبی شفیعی در خصوص وضعیت خانه لطفی گفت: در قانون حمایت از ابنیه و بناهای تاریخی آمده است که دستگاه‌های دولتی که بهره‌بردار یا مالک بناهای تاریخی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی هستند باید از محل اعتبارات همان دستگاه با نظارت میراث‌فرهنگی کار مرمت بنا را انجام دهند.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: خانه لطفی در مالکیت اداره راه و شهرسازی بوده که متاسفانه تاکنون اقدام مثبتی از سوی مالک انجام نشده است.

او افزود: ما این خانه را به‌عنوان یک پروژه نیمه‌ تمام معرفی کرده‌ایم و قرار است از محل اعتبارات مرمت اضطراری نیز برای آن هزینه کنیم.

شفیعی با بیان اینکه پیمانکار مرمت بادگیر خانه لطفی مشخص شده است، ادامه داد: مرمت اضطراری بادگیر خانه لطفی به زودی با تامین اعتبار لازم انجام می‌شود تا اتفاقی برای آن نیفتد.

او در خصوص واگذاری و احیای این بنا اظهار کرد: مالکیت در اختیار راه و شهرسازی است و این نهاد باید برای واگذاری خانه اقدام کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092701469

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha