مقابله با قاچاق محصولات صنایع‌دستی در البرز شدت می‌گیرد 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از تشدید نظارت و جلوگیری از قاچاق صنایع دستی با تشکیل گشت‌های ویژه مشترک نظارت خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، جلسه داخلی هماهنگی رسیدگی به قاچاق کالای صنایع دستی با حضور مدیرکل، یگان حفاظت‌، معاون صنایع‌دستی و مسئول حقوقی این اداره به منظور تشکیل شورای استانی مقابله با قاچاق محصولات صنایع‌دستی روز سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ در محل سالن جلسات اداره‌کل تشکیل شد. 

رحیم خاکی در این جلسه با اشاره به اهمیت حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی داخلی گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در این زمینه وجود دارد فرهنگسازی مردمی برای جلوگیری از قاچاق محصولات صنایع‌دستی است.

مدیر کل میراث فرهنگی البرز با اشاره به اینکه باید شرایط فعالیت فروشگاه‌های صنایع دستی داخلی بیش از پیش فراهم شود، گفت: کشورمان و البرز ظرفیت‌های بسیاری برای تولیدات صنایع‌دستی دارد و این اقدام تاثیر بسزایی در حمایت از تولیدکنندگان صنایع‌دستی داخلی دارد.

خاکی تشکیل شورای مبارزه با قاچاق محصولات صنایع‌دستی متشکل از نمایندگان اداره کل، نیروی انتظامی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اداره اماکن و تشکیل گشت‌های ویژه بازرسی به صورت دوره‌ای برای نظارت و مقابله با قاچاق محصولات صنایع دستی را از اقدامات اولویت دار مدنظر عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092801581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha