صنایع‌دستی هورامان، زمینه‌ساز رشد گردشگری در کردستان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان معرفی و عرضه صنایع‌دستی هورامان را زمینه‌ساز رشد گردشگری در استان عنوان کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ در نشست با فرماندار شهرستان سروآباد، شهردار، اعضای شورای شهر و بخشدار هورامان تخت و جمعی از رؤسای ادارات استان، گفت: ‌ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان باعث معرفی و شناسایی ظرفیت‌های این منطقه به جهان شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با تأکید بر اینکه حفظ فرهنگ، اصالت و بافت تاریخی این منطقه باید در ساخت‌وسازها بیش‌ازپیش مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد، خواستار لزوم هماهنگی با پایگاه جهانی و کسب استعلام از میراث‌فرهنگی در صدور مجوزات ساخت‌وساز شد.

او در ادامه سخنانش اظهار کرد: صنایع‌دستی هورامان بخشی از هویت و پیشینه تاریخی این منطقه و محصولی مبتنی بر خلاقیت‌ها و نوآوری‌های مردمان این دیار است.

مهرزاد با اشاره به  لزوم آموزش و ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی در این منطقه، افزود: موضوع توجه به صنایع‌دستی و گسترش روزافزون آن همواره جزو اولویت‌های مهم این اداره‌کل بوده و تاکنون اقدامات قابل توجه و ارزنده‌ای در این خصوص انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: تمرکز بر مزیت‌های نسبی هر منطقه می‌تواند علاوه بر ترویج و معرفی فرهنگ و آداب‌ورسوم آن منطقه، به  رشد گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار کمک  کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402093001699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha