یلدا آیینی کهن با محوریت خانواده

جشنواره ملی شب یلدا (چیلله گجه‌سی) در سالن شهید اقدمی باغشمال شهر تبریز و با حضور هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی‌محلی استان آذربایجان‌شرقی با همکاری باشگاه ورزش شهرداری تبریز در تاریخ ۲۸ آذر ۱۴۰۲ برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی، علیرضا بایرام‌زاده ضمن حضور و بازدید از میزهای یلدایی شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌شرقی طی سخنانی بیان کرد: خانواده محور بودن شب یلدا و دیگر مناسبت‌های ایرانی یکی از مهمترین ویژگی‌های فرهنگی این آیین‌های کهن است.

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: نگاه گردشگری به مسئله شب یلدا با ترویج و تبلیغ این آیین در حوزه جهانی، بر رشد و گسترش صنعت گردشگری منجر شده و باعث آشنایی هرچه بیشتر گردشگران خارجی با فرهنگ ایرانی- اسلامی می‌شود.

او گفت: علاوه بر ایران این آیین در کشورهای همچون جمهوری آذربایجان، عراق، ترکمنستان، تاجیکستان، پاکستان و ترکیه نیز برگزار می‌شود و مطلوب است، در جهت جذب گردشگران خارجی کشورهای همسایه اقدامات لازم را در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402093001737

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha