۳۰۰ گردشگر به قله تفتان سیستان و بلوچستان صعود کردند

بخشدار مرکزی تفتان گفت: بیش از ۳۰۰ گردشگر در قالب ۱۰ تیم از نقاط مختلف کشور و شهرهای سیستان و بلوچستان در یک هفته اخیر به قله آتشفشانی و نیمه فعال تفتان صعود و از جاذبه‌های گردشگری منطقه دیدن کردند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان، نادر ابراهیمی روز شنبه دوم دی ماه ۱۴۰۲ در بازدید از محل استقرار گردشگران با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۰۰ کوهنورد و گردشگر برنامه صعود به قله تفتان را با موفقیت انجام دادند، تصریح کرد: توصیه می‌کنیم کوهنوردان و گردشگران بدون هماهنگی با راهنمایان بومی و امدادگران کوهستان و هیات کوهنوردی، اقدام صعود به قله نکنند تا گرفتار خطرات کوهستان نشوند.  

 بخشدار مرکزی تفتان اظهار کرد: تفتان در جوار خاش و شهرستان تازه تأسیس از ظرفیت‌های شاخص گردشگری سیستان و بلوچستان بوده که همه ساله پذیرای خیل عظیم گردشگران و مسافران عبوری و مهمانان نوروزی است.  

 او با اشاره به اینکه دهیاران و ساکنان روستاهای جم چین، تمندان، ولان، کوشه، کوته، سنیب، بیداستر، دریاچه سردریا و دشت دقال آماده خدمت رسانی به گردشگران هستند، ادامه داد: در گرامی داشت هفته بسیج امسال در قالب برپایی همایش بسیجیان، میزبان حدود ۲۰۰ نفر از کوهنوردان بسیجی از سراسر کشور بودیم و مردم منطقه به مدت ۲ شبانه روز با تهیه غذاهای بومی و محلی از مهمانان پذیرایی کردند و نیز صنایع دستی منطقه نیز در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته شد.  

ابراهیمی گفت: در آستانه سال جدید نیز برنامه استقبال، راهنمایی و پذیرایی از مهمانان نوروزی را با همکاری شوراها و دهیاران منطقه تدارک دیده‌ایم تا مسافران با خاطرات خوشی به شهرهای خود بازگردند.  

بخشدار مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه تفتان در مسیر جاده ترانزیتی زاهدان به خاش، ایرانشهر و چابهار واقع شده، ساخت ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی را در دستور کار قرار دادیم و علاوه‌ بر آن بیش از ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی در مسیرهای بین راهی و در مجتمع‌های خدماتی رفاهی آماده خدمت رسانی به شهروندان و گردشگران و مسافران عبوری هستند.  

 او بیان کرد: مجتمع گردشگری کهنوک نیز با حمایت‌های ویژه دولت آماده بهره‌برداری و خدمات دهی به مسافران بوده و در آستانه نوروز و سال جدید شاهد تنوع خدمات به مهمانان خواهیم بود.  

بخشدار مرکزی تفتان ادامه داد: تیم بحران به صورت تجمیعی و با مشارکت هفت دهیاری در محدوده کوهستان تفتان ایجاد شده تا در مواقع بارش برف، کولاک، بارندگی و وقوع سیلاب به مردم و در راه ماندگان و آسیب دیدگان خدمات دهی و امداد رسانی داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100300089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha