صنایع‌دستی آیینه تمدنی یک قوم است

آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: صنایع‌دستی آیینه تمدنی یک قوم است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر امروز یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ در همایش صنایع‌دستی تولید و اشتغال‌زایی گفت: صنایع‌دستی یک کتاب از تاریخ و تمدن یک منطقه بوده و آینه تمدنی یک قوم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: صنایع‌دستی یک مقوله استراتژیک و آغاز حرکت اقتصادی در فضای جغرافیای عمومی است.

او ادامه داد: اقتصاد صنایع‌دستی یک اقتصاد انسان پایه است و با مواد اولیه در اختیار شکل می‌گیرد و بر اساس نیاز تولید می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری اضافه کرد: ما باید در کنار حفظ اصالت‌ها بر خلاقیت صنایع‌دستی اضافه کنیم و این چرخه متوقف نشود و این موضوع، با هم‌اندیشی و نشست امکان پذیر است و بالندگی را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: بوشهر دروازه کمال است و کمال یعنی اینکه ریشه داشته و از ریشه بهرمند باشید.

او بیان کرد: این استان مواهب الهی زیادی دارد و حمایت‌های مسولین در بوشهر یک نعمت ارزشمند است.

جلالی با اشاره به همگرایی خوب در این استان تصریح کرد: صنایع‌دستی می‌تواند از هویت ما پاسداری کند و امیدواریم بتوانیم بوشهر را به‌عنوان تکمیل زنجیره ارزش از تولید تا صادرات معرفی کنیم چرا که هم‌مرزی با کشورهای حوزه خلیج‌فارس که مشتاق خرید تولیدات صنایع‌دستی این استان هستند بسیار کمک کننده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور اظهار کرد: من به‌عنوان یک مادر و یک ایرانی، و یک مسول در حوزه صنایع‌دستی خانواده را اصول توسعه می‌دانم و از تمام کسانی که دغدغه زیست بوم صنایع‌دستی را دارند تشکر می‌کنم.

اسماعیل سجادی‌منش مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر نیز در این همایش گفت: استفاده از ظرفیت‌های مختلف و کمک به رونق تولید و اشتغال در حوزه صنایع‌دستی یک از اولویت‌های مهم این اداره‌کل بوده که با جدیت دنبال می‌شود.

او افزود: تلاش برای ایجاد بازارهای موقت و دائم برای عرضه محصولات صنایع‌دستی یکی از برنامه‌های ما بوده و بدون تردید نقش دیگر دستگاه‌های متولی در این زمینه بسیار با اهمیت است و بی‌شک از تمام این ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

در پایان این همایش از خانواده مرحوم محمد گرگین هنرمند صنایع‌دستی در رشته گره چینی تقدیر شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100400163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha