۶ خیابان اصلی منتهی به میدان امام(ره) پیاده‌راه می‌شود

شهردار همدان گفت: با تصویب طرح جامع شهر همدان ۶ خیابان اصلی منتهی به میدان امام (ره) به پیاده‌راه تبدیل می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، سیدمسعود حسینی، با بیان اینکه همدان از لحاظ گردشگری و میراث فرهنگی ظرفیت خدادای زیادی دارد، گفت: اصلی‌ترین سرمایه این شهر مردمانش هستند که استقامت خود را از الوند، علم و دانایی را از بوعلی سینا و ادبیات خود را از باباطاهر می‌گیرند و مردمی بسیار سخت‌کوش و قدردان و دارای فرهنگی غنی دارد.

شهردار همدان با بیان اینکه در حوزه گردشگری اقداماتی را آغاز کردیم افزود: امسال اصلی‌ترین موضوع ما گردشگری و ثبت جهانی هگمتانه بود و اتفاقات خوبی در شهرداری همدان در این زمینه رقم خورد.

او با بیان اینکه در حوزه گردشگری اتاق مشترکی را شکل دادیم و تمام موارد را به بحث گذاشتیم و به نقطه مشترک رسیدیم گفت: تلاش مردم همدان برای ثبت جهانی هگمتانه باعث شد ارزیابان یونسکو نظر مثبتی به این موضوع داشته باشند که امیدواریم این مهم محقق شود.

حسینی به حذف الحاقات از بازار قدیمی همدان در راستای ثبت جهانی اشاره کرد و گفت: در این میان بیش از ۱۰۰ کامیون الحاقات را عوامل شهرداری از بازار جمع‌ کردند.

اوگفت: طرح جامع شهر همدان دو روز پیش مصوب شد که یکی از مصوبات آن این است که ۶ خیابان اصلی منتهی به میدان امام(ره) به پیاده‌راه تبدیل شود که دو خیابان در حال حاضر پیاده‌راه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100700335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha