هشتمین جلسه هیئت راهبردی پایگاه ملی و جهانی روستای تاریخی کندوان برگزار شد

با حضور جبارعلی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی، حسین فیروزی فرماندار شهرستان اسکو، احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی و مهدی رازانی هیئت علمی گروه مرمت و باستان‌سنجی، هشتمین جلسه هیات راهبردی پایگاه ملی و جهانی روستای تاریخی کندوان روز شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ در استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌ آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی، در جلسه هیئت راهبردی پایگاه ملی و جهانی کندوان موضوعاتی همچون ارائه آخرین گزارش از سیستم گرمایشی کندوان، بررسی آثار واجد شرایط و ارزش در پایگاه ملی کندوان و بررسی درخواست‌های مرمتی، گردشگری و سرمایه‌گذاری، مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی رازانی دکتری مرمت اشیای فرهنگی و تاریخی و عضو هیئت علمی گروه مرمت و باستان‌سنجی گفت: باتوجه با بافت خاص روستای تاریخی کندوان در خصوص نحوه گازکشی به کران‌های این روستا لازم است تحقیقات علمی و میدانی بیشتری صورت پذیرد زیرا که چرخه هیدرولوژی روستای کندوان پیوسته بوده و تغییر در هر بخش از خاک این روستا باعث بر هم خوردن توازن رطوبتی این بافت تاریخی می‌شود.

در ادامه جبارعلی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی ضمن موافقت با انجام تحقیقات میدانی بیشتر در روستای تاریخی کندوان گفت: در مقابل فرسایش لازم است دوام بافت کران‌های این روستا تقویت شده و در خصوص کاهش رطوبت اقدامات لازم با رعایت استانداردهای جهانی صورت گیرد.

مهدی رازانی، عضو هیات علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز و مدیر داخلی در دو فصلنامه پژوهه باستان سنجی بوده و دارای ۱۱ مقاله کنفرانسی و ۲۸ مقاله ژورنالی در مجلات داخل کشور است. طی ۱۲ سال با شش پژوهشگر مختلف همکاری مستقیم علمی داشته که بیشترین همکاری او با سیدمحمدامین امامی در انتشار دو مقاله علمی بوده است. مقالات منتشر شده ایشان بیشتر در موضوعات معماری صخره ای، معماری ایران، دوره اسلامی و ازاره تهیه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101200618

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha