مدیران پایگاه‌ها، عضو شورای مدیران اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان‌ها هستند/ تدوین نظام‌نامه تولید و انتشار اخبار پایگاه‌های میراث‌فرهنگی 

مدیرکل امور پایگاه‌های ملی و جهانی وزارت میراث‌فرهنگی گفت: مدیران پایگاه‌های میراث‌فرهنگی نقش مهمی در هر استان دارند و این افراد عضو شورای مدیران اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در هر استان نیز به حساب می‌آیند. 

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، رضا سامه امروز چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ در چهارمین نشست تخصصی و کارگاه آموزشی معاونان میراث‌فرهنگی کل کشور که در محل سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، اظهار کرد: مدیر پایگاه باید به صورت مداوم با معاون میراث‌فرهنگی، مدیرکل استان، مدیران ستادی و ... در ارتباط باشد و موضوعات مرتبط با پایگاه را به صورت مرتب پیگیری کنند. 

مدیرکل امور پایگاه‌های ملی و جهانی وزارت میراث‌فرهنگی افزود: مدیران پایگاه‌های میراث‌فرهنگی، عضو شورای مدیران ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستند. این نشان می‌دهد مدیران پایگاه‌ها جایگاه مهمی در استان دارند.

سامه اضافه کرد: پایگاه‌ها موضوعی ذیل معاونت میراث‌فرهنگی است و معاون میراث‌فرهنگی باید با مدیرپایگاه تعامل داشته باشد و باهم هماهنگی داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: برنامه حفاظت و مرمرت، بهره‌مندی از مسئولیت اجتماعی، توسعه زیرساخت‌ها و ... مهمترین برنامه‌های مورد تاکید در پایگاه‌های میراث‌فرهنگی است.

مدیرکل پایگاه‌های ملی و جهانی وزارت میراث‌فرهنگی خاطرنشان کرد: بر اساس بخشنامه ابلاغی به استان‌ها لیست تمام آثار ثبتی در حریم پایگاه‌ها باید به وزارتخانه ارسال شود.

سامه با اشاره به اهمیت توجه به میراث ناملموس و برگزاری مراسم مرتبط با آن، اظهار کرد: مراسم میراث ناملموس مانند یلدا در پایگاه‌ها با حضور مدیران کل استان‌ها و اقشار مردم برگزار شود. این در حالی است که جشن سالگرد ثبت جهانی پایگاه‌های جهانی میراث‌فرهنگی نیز باید همه ساله در محل پایگاه برگزار شود.

او یادآور شد: ارتباط گرفتن با شخصیت‌های علمی، ادبی و فرهنگی و برگزاری نشست‌های تخصصی و نیر برنامه‌های علمی، فرهنگی و ادبی در سطح شایسته در محل پایگاه‌های میراث‌فرهنگی باید برگزار شود.

مدیرکل پایگاه‌های ملی و جهانی وزارت میراث‌فرهنگی خاطرنشان کرد: به‌منظور مدیریت هرچه بهتر پایگاه‌های میراث‌فرهنگی، سامانه‌ای تشکیل و راه‌اندازی شده که به زودی رونمایی خواهد شد.

همچنین نظام‌نامه تولید و انتشار خبر و اطلاع‌رسانی در پایگاه‌های میراث‌فرهنگی تدوین شده و به زودی به مدیران پایگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101300711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha