طرح جامع گردشگری ازناو خلخال اردبیل مطالعه می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از مطالعه و آماده‌سازی طرح جامع گردشگری ازناو خلخال خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب عصر روز یکشنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲ در جلسه با فرماندار خلخال گفت: به منظور ساماندهی سرمایه‌گذاری در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال طرح جامع و طرح تفصیلی این منطقه مطالعه می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل همچنین با اشاره به لزوم برگزاری جشنواره‌ها، افزود: برای معرفی جاذبه‌های استان در سطح ملی و بین‌المللی چاره‌ای جز برگزاری جشنواره‌ها نداریم که شهرستان خلخال نیز در مناطق مختلف آن ظرفیت‌های خوبی برای برگزاری این نوع جشنواره‌ها وجود دارد.

او تاکید کرد: جشنواره‌هایی مانند جشنواره رغائب، جشنواره انار نمهیل و جشنواره فرهنگی بومی روستای لرد از این نمونه‌ها هستند که برگزاری آنها با مشارکت نهادهای شهرستانی مثل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ممکن خواهد بود.

محمدی ادیب همچنین درمورد تعیین تکلیف هتل آپارتمان واقع در امامزاده عبدالله کلور گفت: لازم است که ابتدا مالکیت این ملک بررسی شود و پس از آن ما در کمترین زمان با سرمایه‌گذار متقاضی رایزنی خواهیم کرد تا این هتل آپارتمان در منطقه مستعد گردشگری امامزاده عبدالله تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل همچنین با اشاره به لزوم همکاری دهیاران و اهالی در حفاظت از میراث‌فرهنگی، ادامه داد: در مورد بازسازی مسجد تاریخی خمس طرح مطالعه شده و پیشنهادی برای بازسازی این مسجد آماده است و بازسازی آن با همکاری سازمان اوقاف انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101800938

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha