تقویت روحیه همدلی خانواده بزرگ میراث‌فرهنگی در نشست تخصصی معاونان میراث‌فرهنگی کشور

در طول برگزاری دوره‌های مختلف نشست‌های معاونین میراث‌فرهنگی تا به امروز، بی شک این نشست تخصصی به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای وزارتخانه در حوزه میراث‌فرهنگی بود که در طی ۳ روز متوالی برگزار شد.

محسن باستانی سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در یادداشتی در این خصوص نوشت: نشست تخصصی و کارگاه آموزشی معاونین میراث‌فرهنگی استان‌ها از تاریخ ۱۱ الی ۱۳ دی ماه سال جاری با محوریت گفتمان در راستای ایجاد هماهنگی و ارتقای دانش سازمانی با حضور معاونان میراث‌فرهنگی استان‌ها، برخی از مدیران پایگاه‌های جهانی، معاونین و مدیران کل ستادی و برخی از چهره‌های صاحب نظر کشوری در وزارتخانه برگزار شد.

از نتایج نشست‌ مذکور می‌توان به ارائه مباحث و یافته‌های جدید در حوزه میراث‌فرهنگی، تبادل اطلاعات علمی، کمک به رشد و گسترش حوزه فعالیت بخش‌های مختلف، تبیین و نقد اقدامات صورت گرفته، تقویت روحیه و همدلی میان خانواده بزرگ میراث‌فرهنگی و در نهایت افزایش و ارتقای توانایی‌ها و ظرفیت‌های علمی معاونین اشاره کرد.

در طول برگزاری دوره‌های مختلف نشست‌های معاونین میراث‌فرهنگی تا به امروز، بی شک این نشست تخصصی به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای وزارتخانه در حوزه میراث‌فرهنگی بود که در طی ۳ روز با ۱۴ نشست گفتگو محور و کارگاه‌های آموزشی با تاکید بر تغییر، تحول، توسعه و فناوری به عنوان چهار اصل مهم در راستای تبیین مسائل راهبردی، گامی مهم در ارتقای سطح دانش معاونت میراث‌فرهنگی برداشته شد.

برگزاری نشست با مسئولین عالی رتبه دستگاه‌ها و نهادهای مهم کشوری همچون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان اوقاف و امور خیریه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های فرهنگی و برنامه و بودجه به منظور توسعه همکاری و رفع موانع، هم افزایی و تبادل اطلاعات از مهم‌ترین رویدادهای این دوره بود.

آنگونه که از کیفیت برگزاری و تعداد نشست‌های تخصصی، علمی و صمیمانه در این دوره مشخص است، انتظار می‌رود این گونه همایش‌ها با چنین رویکردی و در این ابعاد به طور مستمر برگزار تا زمینه ارتقای سطح دانش و تبیین جایگاه و ارزش میراث‌فرهنگی بیش از پیش نمایان شود.

در پایان لازم است از نگاه ویژه و حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و معاون میراث‌فرهنگی کشور در این نشست و ارائه رهنمودها و نقشه راه در خصوص توسعه موزه‌ها، تشکیل شوراهای اندیشه‌ورز، اهمیت به محیط زیست در کنار حفاظت ار بناهای تاریخی، نقش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و گردشگری با رویکرد میراث‌فرهنگی سپاسگذاری کنم.

امید است تلاش تمامی همکاران در این حوزه مهم موجب دمیدن جان تازه‌ای بر پیکر میراث کهن ایران شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102101208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha