فرصت‌های ویژه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شهرستان پارس آباد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به وجود فرصت‌های ویژه سرمایه‌گذاری در پارس آباد از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران برای حضور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب روز پنجشنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ ضمن بازدید از پروژه‌های حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی شهرستان پارس‌آباد با همراهی فرماندار این شهرستان، گفت: پارس آباد ظرفیت‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دارد که با توجه به اولویت شهرستان در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری تا کنون چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته‌ است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: دریاچه شهید غفاری در کنار شهرک کشت و صنعت مغان یکی از این ظرفیت‌ها است که در حال حاضر سرمایه‌گذاران مختلفی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این منطقه هستند و پس از بررسی‌های تخصصی سرمایه‌گذار مناسب برای این منطقه انتخاب خواهد شد.

او تاکید کرد: علاوه بر این نیز مناطق مناسب دیگری به ویژه در حاشیه رود مرزی ارس وجود دارد که مورد توجه سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری است که امروز از این مناطق بازدید به عمل آمد و طرح این سرمایه‌گذاران نیز به منظور توسعه گردشگری و ایجاد مراکز تفریحی برای اهالی شهرستان بررسی می‌شود.

محمدی ادیب همچنین با اشاره به اهمیت قلعه تاریخی اولتان، ادامه داد: معارضات موجود در حریم قلعه تاریخی اولتان اصلی‌ترین مشکل در مسیر تبدیل این محوطه تاریخی به پایگاه ملی میراث‌فرهنگی است و درخواست می‌کنیم که دادستانی شهرستان و فرمانداری برای رفع این معارضات کمک کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به احداث جاده بسیار مهمی در حریم قلعه اولتان و نیاز ضروری به انجام کاوش نجات بخشی در قسمتی از حریم این محوطه باستانی، مجوزهای این کاوش دریافت شده و به زودی آغاز می‌شود.

او همچنین با اشاره به لزوم همکاری بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و سایر تسهیلات حمایتی، گفت: در سال جاری ۶۴ مورد تسهیلات مشاغل خانگی برای متقاضیان فعال در حوزه صنایع‌دستی شهرستان پارس آباد پرداخت شده و ۱۲ مورد دیگر نیز در دست اقدام قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102201262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha