تعداد قربانیان زلزله ژاپن به ۲۱۷ نفر افزایش یافت

شمار قربانیان زلزله‌های استان ایشیکاوا در غرب ژاپن به ۲۱۷ نفر رسید.

به گزارش میراث آریا به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس اعلام مقامات شمار قربانیان زمین لرزه مرگبار ژاپن به ۲۱۷ نفر رسید و این در حالی است که تعداد زیادی همچنان مفقود هستند و هویت تعدادی از کشته شدگان هنوز مشخص نشده است.

در همین راستا، فرمانداری استان ایشیکاوا در ژاپن اعلام کرد که شمار قربانیان زلزله‌های اخیر در این استان و سواحل شبه جزیره نوتو به ۲۱۷ نفر افزایش یافته است.

بر اساس این بیانیه، بیش از ۲۴ هزار نفر در پناه‌گاه‌ها در سراسر استان و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز به دلیل بسته بودن راه‌ها گرفتار شده‌اند. در برخی مناطق نیز هنوز قطعی برق ادامه دارد.

بر اساس این بیانیه ۵۶۷ مصدوم در حال درمان هستند و تلاش‌های تیم‌های امدادی برای یافتن ۳۸ مفقود نیز ادامه دارد.

در پی این زلزله و پس لرزه‌های آن، حدود ۲۰۰ ساختمان در شهر واجیما ویران شدند و ۱۰ هزار خانوار در این شهر بدون آب آشامیدنی ماندند و ۷ هزار و ۸۰۰ خانوار نیز بدون برق شدند. سایر شهرهای زلزله‌زده نیز شرایط مشابهی را تجربه می‌کنند.

به گفته مقامات، این زمین لرزه خسارت قابل توجهی را به زیرساخت‌ها از جمله جاده‌ها و پل‌ها وارد کرده و در نتیجه فعالیت تیم‌های امداد و نجات در مناطق زلزله زده دشوار شده است.

از دو هفته پیش، بیش از ۱۵۰ زمین‌لرزه با قدرت‌های مختلف در ژاپن رخ داده است که قوی‌ترین آنها ۷.۶ ریشتر بوده است. خطر بروز سونامی برای کل سواحل غربی این کشور بیش از ۲۰ ساعت باقی ماند. این زمین‌لرزه قوی‌ترین زمین‌لرزه‌ای بود که از سال ۱۸۸۵ این بخش از ژاپن را لرزانده است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402102401404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha