بازارچه دائمی صنایع‌دستی در ساری راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌دستی در ساری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی از راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌دستی در بازار سنتی ساری خبر داد و گفت: ۱۵ دهنه از مغازه‌های بازار رضا در شهرستان ساری برای راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌دستی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه این مغازه‌ها به صورت رایگان با همکاری انجمن صنایع‌دستی در اختیار صنعت‌گران و تولیدکنندگان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: این غرفه‌ها برای عرضه تولیدات هنری و اجرای کارگاه زنده صنایع‌دستی در اختیار صنعتگران صنایع‌دستی قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: تمامی هنرمندان به ویژه صنعتگران رشته‌های بومی از سراسر استان با اولویت فعالان این حوزه در شهرستان ساری و شهرهای همجوار می‌توانند در این مغازه‌ها برای فروش تولیدات صنایع‌دستی اقدام کنند.

ایزدی با بیان اینکه صنعتگران می‌توانند برای بازاریابی و تبلیغات گسترده در سطح استان برنامه‌ریزی کنند، تصریح کرد: با راه‌اندازی این بازارچه محلی بخشی از نگرانی‌های صنعتگران در خصوص ایجاد بازارچه‌های دائمی محلی در مرکز استان مرتفع می‌شود.

او با اعلام اینکه در این بازار سنتی امکانات و تجهیزات لازم در اختیار صنعتگران صنایع‌دستی قرار می‌گیرد، افزود: تاکنون رشته‌هایی همچون هنرهای چوبی، دستبافت‌ها، سفال و سرامیک و حصیربافی برای حضور و فروش محصولات خود اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در خصوص آموزش به هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان، خاطرنشان کرد: به‌زودی دوره‌های متنوع آموزش بازاریابی، برندسازی، تجاری‌سازی و بازرگانی تولیدات صنایع‌دستی در سراسر استان برگزار می‌شود.

ایزدی در ادامه افزود: این کلاس‌های آموزشی در شهرهای ساری، بهشهر، محمودآباد، قائم شهر و رامسر برای صنعتگران صنایع‌دستی استان دایر می‌شود.

او به فعالیت 70 رشته صنایع‌دستی در استان اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102601586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha