احیا و بهره‌برداری از ۳ خانه تاریخی در قزوین به مزایده گذاشته شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین از انتشار فراخوان مزایده عمومی واگذاری حق بهره‌برداری از سه خانه تاریخی توسط صندوق توسعه و احیای کشور خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: در تازه‌ترین دور مزایدات صندوق توسعه و احیای کشور خانه‌های تاریخی آرازی، محمود بهشتی و فلاحی با هدف مرمت، احیا و بهره‌برداری مدت معین به‌مزایده گذاشته شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: خانه تاریخی آرازی در خیابان بوعلی کوچه سنگ ۱۵ و خانه‌های تاریخی محمودبهشتی و فلاحی در مجاورت یکدیگر در خیابان مولوی، محله دیمج واقع شده‌اند و هر سه بنای تاریخی مربوط به دوره قاجار هستند.

او اظهار کرد: خانه‌های تاریخی محمود بهشتی و فلاحی به‌عنوان یک مجموعه و با کاربری فرهنگی، پذیرایی و اقامتی و برآورد هزینه مرمت ۷۰ میلیارد ریال و خانه تاریخی آرازی با کاربری فرهنگی‌پذیرایی و برآورد هزینه مرمت ۱۳ میلیاردریال به مزایده گذاشته شده‌اند.  

خزائلی اظهار کرد: با هدف شفافیت و عدالت‌محور بودن فرآیند تشریفات تمامی مزایدات و مناقصات صندوق توسعه و احیا از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) به آدرس  www.setadiran.ir  برگزار می‌شود که نحوه دریافت امضای الکترونیکی و آموزش‌های لازم برای علاقه‌مندان شرکت در مزایدات و مناقصات بناهای تاریخی و فرهنگی در این سامانه یا مرکز تماس ۰۲۱۱۴۵۶ اطلاع‌رسانی شده‌است.

او افزود: آخرین مهلت برای دریافت سند مزایده در سامانه ستاد الکترونیک دولت ساعت ۱۹ روز شنبه مورخ ۷ بهمن ۱۴۰۲ اعلام شده و بعد از این مهلت متقاضی نمی‌تواند اسناد و مدارک خود را برای مزایده ارسال کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به‌ویژه سرمایه‌گذاران بومی زمینه نگهداری بهینه، مرمت و احیای این بناهای تاریخی فراهم شود.

بناهای تاریخی سعدالسلطنه، گراندهتل، گرمابه تنکابنی و خانه‌های یزدی، بهروزی، اسدی و زینعلی از پروژه‌های مرمتی صندوق توسعه و احیا در قزوین به‌شمار می‌روند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102701669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha