شهرستان‌های استان مازندران کمیته‌های ستاد خدمات سفر را تشکیل دهند

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان این مطلب که بر خلاف سال‌های گذشته برنامه‌ریزی‌ها باید براساس وظایف کمیته‌ها صورت گیرد، افزود: شهرستان‌ها متناسب با شرایط خود، کمیته‌ها را تشکیل دهند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، قاسم عزیززاده گرجی عصر چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ در نخستین جلسه ستاد تسهیلات سفر استان مازندران با تاکید بر اینکه برای حضور گردشگران و مسافران باید ستاد سفر متناسب با شأن گردشگران و استان تشکیل شود، اظهارکرد: باید خدمات رسانی به گردشگران به صورت مطلوب برنامه‌ریزی شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان این مطلب که بر خلاف سال‌های گذشته برنامه‌ریزی‌ها باید براساس وظایف کمیته‌ها صورت گیرد، افزود: شهرستان‌ها متناسب با شرایط خود، کمیته‌ها را تشکیل دهند.

عزیززاده گرجی با اشاره به اینکه باید به عنوان پشتیبان ستاد شهرستان‌ها باشیم، تصریج کرد: سامان‌دهی ظرفیت‌های شهرستان‌ها با نظارت و ارزیابی استان انجام شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اعلام اینکه ستاد تسهیلات سفر مازندران دائمی است، گفت: دبیرخانه دائمی ستاد در کل سال باید فعال باشد.

او با بیان اینکه شهرستان‌ها برنامه کمیته‌ها را با توجه به ظرفیت گردشگر پذیر و مسافر خیز بودن مازندران تدوین کنند، افزود: پیگیری مصوبات با دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر مازندران است.

عزیززاده گرجی با بیان این مطلب که کمیته‌ها بر اساس شرایط، اختیار دارند اعضاء و شرح وظایف را تعیین کنند، خاطرنشان کرد:کمیته‌های ستاد خدمات سفر باید ظرف ۵ روز هر گونه تغییر در تصمیمات و شرح وظایف را به دبیرخانه اعلام کنند تا درجلسات بعدی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

او تاکید کرد: دستگاه‌های خدمات رسان باید یاری‌رسان کمیته‌ها در ایام سال باشند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با تاکید بر حفظ حرمت ماه رمضان، گفت: تصمیمات ستاد باید مناسب با شرایط و حفظ شئونات باشد تا دچار آسیب و هزینه نشویم.

حسین ایزدی در این جلسه با اشاره به فعالیت ۶۸۷۹ واحد تاسیسات گردشگری در استان مازندران، ظرفیت کل اقامتگاه‌های موجود در استان را یک میلیون و ۲۶۲ هزار و ۳۳۱ نفر شب اقامت اعلام کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران آمار مسافران و گردشگران به استان در نوروز سال جاری را ۱۷ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۶۱۲ نفر شب اقامت برشمرد و افزود: از ابتدای سال تا دی ماه سال جاری ۹۱ هزار و ۱۳۹ هزار و ۷۰۰ نفر شب اقامت در مازندران به ثبت رسیده است.

ایزدی تعداد گردشگران خارجی از ابتدای سال تا دی ماه سال جاری به استان را ۶۸ هزار و ۹۶۸ نفر شباقامت عنوان کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات سفر مازندران فقط مختص نوروز نیست، گفت: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان این ستاد به صورت دائمی در استان در همه فصول فعالیت می‌کند.

ایزدی به فعالیت ۱۳ کمیته ستاد تسهیلات سفر با حضور دستگاه‌های اجرایی در استان اشاره کرد و افزود: اعضاء کمیته‌ها باید گزارش عملکرد و اقدامات پیشنهادی را به دبیرخانه ارسال کنند.

او با اشاره به تقارن نوروز ۱۴۰۳ با ماه رمضان، تصربح کرد: با توجه به تقارن نوروز با ماه رمضان باید تدابیر ویژه‌ای برای این امر در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در ادامه گفت: نوروز امسال با توجه به ماه رمضان برنامه‌های ویژه برای گردشگران و مسافران در ورودی و مبادی شهرها در نظر گرفته خواهد شد.

او به گردشگری مذهبی با توجه به ماه رمضان در استان تاکید کرد و گفت: باید گردشگری مذهبی را در استان در دستورکار قرار دهیم تا گردشگران و مسافران بتوانند از برنامه‌ها و ظرفیت‌های این مدل از گردشگری استفاده کنند.

ایزدی به نظارت جدی در مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی و سطح شهرها تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102701703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha