پیست اسکی آلوارس و تاثیر آن در رونق گردشگری زمستانی

در سال جاری بارش دیرهنگام برف تا کنون امکان استفاده از پیست اسکی را به اسکی‌بازان نمی‌داد و اکنون که طی هفته جاری برف سنگینی بر زمین نشسته است این بار مشکل بازگشایی مسیر دسترسی، علاقمندان به ورزش اسکی را از آن محروم کرده است.

میراث آریا: پیست اسکی آلوارس در دامنه کوه سبلان و در شهرستان سرعین قرار دارد، این پیست که از شهر اردبیل 30 کیلومتر فاصله دارد به عنوان قدیمی‌ترین پیست استان اردبیل مورد توجه اسکی‌بازان و علاقمندان به ورزش‌های زمستانی است. مجموعه آلوارس مهرگان امکاناتی نظیر پیست اسکی حرفه‌ای و آموزشی، خط تله‌سیژ به طول 1200 متر، خط تله اسکی بشقابی به طول 700 متر و رستوران و کافی شاپ دارد؛ هرساله ورزشکاران و علاقمندان به ورزش اسکی از استان‌های همجوار و حتی از مرکز کشور برای استفاده از این پیست به استان اردبیل سفر می‌کنند. در سال جاری بارش دیرهنگام برف تا کنون امکان استفاده از پیست اسکی را به اسکی‌بازان نمی‌داد و اکنون که طی هفته جاری برف سنگینی بر زمین نشسته است این بار مشکل بازگشایی مسیر دسترسی، علاقمندان به ورزش اسکی را از آن محروم کرده است. در سال‌های قبل روزهای آخر هفته زمان اوج استفاده از پیست اسکی آلوارس بود اما امروز و پس از بارش اولین برف زمستانی طبق اعلام روابط عمومی مجموعه آلوارس مهرگان این پیست حداقل در هفته جاری تعطیل خواهد بود.

علیرضا محمدی مدیرعامل مجموعه آلوارس مهرگان از شرایط پیست می‌گوید:

شرایط پیست اسکی آلوارس در حال حاضر چگونه است؟

با وجود بارش نعمت الهی در هفته اخیر، برف سنگینی در منطقه آلوارس وجود دارد و ارتفاع برف در بعضی مناطق به بیش از سه متر نیز می‌رسد که برای اسکی بسیار خوب است و همکاران ما با وجود شرایط بسیار سخت آب و هوایی طی روزهای اخیر در محل پیست حضور پیدا کردند و با برف‌کوبی پیست را برای اسکی‌بازان آماده کردند اما متاسفانه به دلیل بسته بودن مسیر دسترسی در حال حاضر قادر به استفاده از پیست نیستیم.

پیست اسکی آلوارس و تاثیر آن در رونق گردشگری زمستانی

شرایط مسیر دسترسی پیست به چه شکل است و فکر می‌کنید چه زمانی دسترسی به پیست ممکن می‌شود؟

مسیر دسترسی به پیست بعد از روستای آلوارس که یک فاصله 9 کیلومتری را شامل می‌شود بسته است و این مسیر شاید با کمتر از یک روز کار ماشین‌آلات راهداری بازگشایی شود اما در حال حاضر اداره کل راهداری استان حاضر به همکاری در این راستا نیست و اعلام کرده است که پیست اسکی در اولویت‌های این اداره کل قرار ندارد، زمان بازگشایی مسیر مشخص نیست و امیدوارم که برای هفته بعد همکاری‌های لازم از سوی راهداری انجام شود تا بتوانیم میزبان علاقمندان به اسکی و ورزش‌های زمستانی باشیم.

درصورت باز بودن مسیر به نظر شما استقبال از پیست اسکی چگونه خواهد بود؟

از روزی که بارش برف در اردبیل آغاز شد و مشخص شد که برف سنگینی خواهیم داشت از استان‎‌های همسایه و حتی از مناطقی دورتر مثل مازندران و تهران اسکی‌بازان و علاقمندان به ورزش‌های زمستانی با ما تماس گرفته و جویای شرایط پیست هستند، این علاوه بر اسکی‌بازان داخل استان و هیات اسکی استان‌های همسایه است که آماده حضور در پیست اسکی آلوارس هستند اما متاسفانه به دلیل بسته بودن مسیر فعلا شرایط میزبانی را نداریم.

پیست اسکی آلوارس و تاثیر آن در رونق گردشگری زمستانی

تاثیر فعال بودن پیست اسکی در گردشگری زمستانی استان اردبیل را چگونه می‌بینید؟

این باور را دارم که ورزش اسکی محور اصلی گردشگری زمستانی است و درصورت فعال بودن پیست‌های اسکی سایر تاسیسات گردشگری نیز فعال خواهند بود و شاهد رونق در چرخه اقتصادی صنعت گردشگری می‌شویم. تاسیساتی مانند هتل‌ها، رستوران‌ها و آب‌های درمانی که در شهر توریستی سرعین وجود دارند می‌توانند میزبان علاقمندان به اسکی باشند و این تجربه در سال‌های گذشته اتفاق افتاده است. در روزهای اخیر بهره‌برداران تاسیسات گردشگری پیگیر وضعیت پیست اسکی بودند و اذعان می‌کردند که اگر پیست فعال شود شاهد رونق گردشگری در شهر سرعین خواهیم بود.

در نهایت درخواست و انتظار شما از نهادهای مربوطه چیست؟

در سال‌های اخیر مسئولان استانی به ویژه استاندار اردبیل، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و فرماندار سرعین توجه ویژه‌ای به پیست‌های اسکی استان داشته‌اند و اهمیت تاسیسات گردشگری را به خوبی درک می‌کنند که قابل تقدیر است، صنعت گردشگری از اولویت‌های توسعه استان اردبیل محسوب می‌شود و فعال بودن پیست اسکی تنها برای سرمایه‌گذار پیست موثر نیست و می‌تواند در فعال بودن چرخه اقتصادی صنعت گردشگری استان و خروج از گردشگری فصلی موثر باشد. به نظر می‌رسد که کمتر از یک روز کار توسط یک یا نهایتا دو ماشین راهداری می‌تواند مسیر پیست را بازگشایی کند و با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع انتظار می‌رود که طی روزهای آتی با کمتر شدن فشار کاری اداره کل راهداری شاهد همکاری این نهاد و بازگشایی مسیر پیست باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102801751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha