خدمات گردشگری در قم به‌صورت بین‌المللی انجام شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم؛ بر لزوم به‌روز کردن و بین‌المللی شدن خدمات گردشگری به زائران در این استان تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، ابوالقاسم مقیمی اظهار کرد: ارائه خدمات به گردشگران و زائران ایرانی و غیرایرانی وظیفه ذاتی همه دستگاه‌هاست و به هیچ وجه نباید در این عرصه کوتاهی کنیم.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم افزود: باید تصور کنیم که خودمان وارد یک کشور یا شهر غریبه شده‌ایم و بر این اساس تابلوهای ورودی و خروجی و خدمات غیرحضوری و اتوبوس‌ها و تاکسی‌های گردشگری را سامان دهیم.

او گفت: اتوبوس‌های اطراف حرم مطهر رایگان است؛ اما بسیاری از مردم قم هم از این مسأله اطلاعی ندارند، اگر به درستی با تابلوهای چندزبانه در معابر اصلی و میدان اصلی و خود اتوبوس‌ها این مطلب را منعکس کنیم، به طور حتم زائران خارجی از این وسایل نقلیه استفاده بیش‌تری می‌کنند.

او اضافه کرد: این اتوبوس‌ها باید متناسب با نیاز گردشگران باشند و اطلاعات ضروری به زبان خارجی روی آن‌ها درج شود تا گردشگران خارجی استفاده مفیدتری از آنان داشته باشند.

مقیمی با تأکید بر اهمیت نگاه بین‌المللی و به‌روز به حوزه گردشگری استان بیان کرد: اطلاع‌رسانی گردشگری در سامانه‌های مسیریاب، برخط (آنلاین) و ... در قم باید به شکل لحظه‌ای انجام شود تا مردم و مسافران در زمینه پیدا کردن اماکن، پارکینگ و ... دچار مشکل نشوند.

او اظهار کرد: متأسفانه معرفی کاملی از شهر قم از حیث گردشگری نداریم و غیر از حرم مطهر و جمکران باید تابلوهای بزرگ راهنما برای ارائه سایر جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی استان برای زائران و مسافران اطلاع‌رسانی شود.

او با اشاره به اهمیت راه‌اندازی تاکسی‌های گردشگری ویژه زائران و لزوم نظارت بیش‌تر بر این بخش گفت: تأکید ویژه و پیگیری برای راه‌اندازی این تاکسی‌ها و ساماندهی حوزه حمل‌ونقل گردشگری در قم داریم و باید با روش‌های به‌روز، شیوه خدمت‌رسانی فعلی را به وضعیت مطلوبی برسانیم.

مقیمی گفت: هر نوع خدمتی در حوزه گردشگری، خدمت به زائران کریمه اهل بیت(ع) است و باید بدانیم که همه فعالان عرصه شهری و گردشگری در واقع به زائران حضرت فاطمه معصومه(س) خدمت‌رسانی می‌کنند، به همین دلیل باید نهایت تلاش را برای آسایش آن‌ها انجام دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102901776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha