تعریف ۱۲ برنامه با موضوع «یزد؛ پایتخت گردشگری کشورهای مجمع گفت‌وگوی آسیا»

استاندار یزد از تعریف ۱۲ برنامه با موضوع «یزد؛ پایتخت گردشگری کشورهای مجمع گفت‌وگوی آسیا» خبر داد و گفت:  هدف از برگزاری این رویدادها ارتقای سطح روابط فرهنگی، تجاری و اقتصادی استان مبتنی بر ملاحظات فرهنگی استان است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، روز گذشته ۳۰ دی‌ماه نشست شورای سیاست‌گذاری یزد، پایتخت گردشگری کشورهای مجمع گفت‌وگوی آسیا به ریاست استاندار یزد، به منظور هم‌اندیشی در خصوص برنامه‌های میزبانی این رویداد در استان در سال ۲۰۲۴ برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست با اشاره به تعریف ۱۲ برنامه در ارتباط با موضوع «یزد؛ پایتخت گردشگری کشورهای مجمع گفتگوی آسیا» اظهار کرد: اولین رویداد تدارک دیده‌شده، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری است که از ۲۳ بهمن‌ماه امسال آغاز خواهد شد.

او با بیان اینکه در مراسم افتتاحیه اجلاس سران با حضور سفرای کشورهای مختلف فصل خاصی برای یزد تدارک دیده‌شده است، گفت: بر این اساس، رونمایی از رویداد «یزد؛ پایتخت گردشگری کشورهای مجمع گفت‌وگوی آسیا» در جریان این مراسم انجام خواهد شد.

مهران فاطمی در ادامه از برنامه‌ریزی استان برای تدارک ضیافت شام با حضور ۳۵ سفیر گردشگری کشورهای آسیایی خبر داد و افزود: تارنمای این رویداد نیز تا هفته آینده رونمایی و محتواهای مرتبط با این رویداد تولید خواهد شد.

او با اشاره به مشارکت تمامی فعالان گردشگری استان در تولید محتوای مربوط به نمایشگاه بین‌المللی گردشگری یزد، گفت: این برنامه‌ها به عنوان مقدمات ورود به رویدادهای «یزد؛ پایتخت گردشگری کشورهای مجمع گفت‌وگوی آسیا» محسوب می‌شود.

فاطمی عنوان کرد: یکی دیگر از رویدادهای بزرگ برنامه‌ریزی‌شده، حضور وزرای گردشگری ۳۵ کشور آسیایی به همراه اتاق بازرگانی آن‌ها در یزد خواهد بود.

استاندار یزد در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رویدادها ارتقای سطح روابط فرهنگی، تجاری و اقتصادی استان مبتنی بر ملاحظات فرهنگی استان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110100022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha