تاکید بر زیبا سازی خرم‌آباد با استفاده از المان های تاریخی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان بر استفاده از ظرفیت المان های تاریخی استان برای زیباسازی سطح شهر خرم‌آباد تاکید کرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن پور روز دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان خرم‌آباد در محل شهرداری این شهر افزود: استان لرستان و شهر خرم‌آباد با داشتن زمینه‌های گردشگری و جاذبه‌های تاریخی می تواند میزبان گردشگران در زمینه‌های مختلفی باشد.

او اضافه کرد: ثبت جهانی دره‌خرم‌آباد می تواند این استان و شهر خرم‌آباد را به عنوان مقصد گردشگری در منطقه به جهانیان معرفی کند که در این راستا همه دستگاههای اجرایی و بخصوص شهرداری خرم‌آباد باید همکاری لازم را تا ثبت نهایی این دره داشته باشند.

او تصریح کرد: این اقدام ارزشمند می تواند خرم‌آباد را به شهر جهانی تبدیل کند که در صورت تایید نهایی، باید بیش از پیش برای جذب گردشگران و استفاده از ظرفیت اقتصادی این حوزه تلاش کنیم.

او با اشاره به برپایی هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در بهمن ماه جاری اظهار کرد: این نمایشگاه می تواند زمینه ساز حضور گردشگران در نوروز ۱۴۰۳ در لرستان و شهر خرم‌آباد باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در ادامه با اشاره مسافران نوروزی ۱۴۰۳ و اهمیت برنامه ریزی برای این رویداد مهم افزود: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز، باید با برنامه‌ریزی برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی با رعایت شان و جایگاه این ماه مبارک اقدام کنیم.

او افزود: در راستای تسهیل در تردد گردشگران می بایست تابلوهای راهنمای گردشگری یکسان سازی شده و مسیرهای دسترسی به غارهای پنج گانه نیز اصلاح و بهسازی شوند.

حسن پور اضافه کرد: همچنین در راستای جذب و توسعه گردشگری در این شهر و همچنین روز خرم‌آباد باید شعار مشخصی برای شهر تعیین و مشخص شود. او اظهار امیدواری کرد تا با همکاری بین بخشی همه دستگاههای اجرایی استان و شهرستان خرم‌آباد، نوروز ۱۴۰۳ به عنوان یک نوروز رمضانی، میزبان شایسته ای برای گردشگران باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110200102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha