عملکرد جزیره‌ای شهرستان‌ها باعث می‌شود کمترین بهره اقتصادی را از گردشگری ببرند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر گفت: گردشگری یک فعالیت فرهنگی پاک بوده و نیازمند سیاست‌گذاری فرهنگی است. اگر شهرستان‌ها به صورت جزیره‌ای عمل کنند، کمترین بهره اقتصادی را از این اقتصاد پاک می‌برند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، نادر سحرخیز دوشنبه دوم بهمن ۱۴۰۲ گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته تا به امروز با سیاست‌گذاری‌های نامناسب، فضای هم‌دلی بین شهرستان‌ها کم رنگ شود و این موضوع باعث بهره‌برداری حداقلی تعدادی از شهرستان‌های غرب مازندران شده است در حالی که هر شهری ویژگی‌های خاص خود را دارد که با هم پوشانی یکدیگر می‌توانند بهره اقتصادی خصوصا در بخش گردشگری داشته باشند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر افزود: گردشگری یک فعالیت فرهنگی پاک است و نیازمند به سیاست‌گذاری فرهنگی دارد در غیر این صورت عملکرد هر شهرستان به صورت جزیره‌ای باعث می‌شود کمترین بهره اقتصادی را از این اقتصاد پاک ببرند.

سحرخیز، شهر نمونه گردشگری رامسر را دارای برند معتبر و زیرساخت‌های مهم گردشگری دانست و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی و همکاری تمامی ارکان گردشگری بین شهرستان‌های غرب مازندران می‌توان از این حضور میلیونی بهره‌برداری کرد.

او در ادامه افزود: شهرستان اطراف رامسر تعداد زیادی واحدهای بوم‌گردی دارد و یا در صنایع‌دستی حرف برای گفتن دارد دفاتر خدمات گردشگری می‌توانند این پویایی را رقم بزنند و علاوه بر توزیع درآمد گردشگران از سردرگمی و افزایش بار ترافیک کم کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر همچنین خواستار همکاری بیشتر بین ادارات متولی امر گردشگری شد و ترویج رقابت سالم برای سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه گردشگری را نیازمند اینگونه تعاملات دانست.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110200130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha