ضرورت همکاری با ایرلاین‌های خارجی برای تقویت خطوط هوایی/ لغو روادید در مراحل پایانی برای اجرا قرار دارد/ راه نزدیکی مردم دنیا و تعامل فرهنگی تقویت گردشگری است

سید عزت الله ضرغامی گفت: تشکل‌ها باید همگرا و به یکدیگر نزدیک شوند و در موضوعات مختلف به زبان مشترک برسند. مسائل را باید با برگزاری جلسات کارشناسی حل کنیم.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تبریک روز پدر، پدری کردن را گمشده امروز جامعه عنوان کرد و افزود: ما در برهوت اخلاق پدری هستیم و یکی از مشکلات ما همین است. کوچک‌ترها می‌خواهند پدری کنند که صلاحیت ندارند و آنها که باید پدری نمی‌کنند.

او با تاکید بر ضرورت پدری کردن برای جامعه و ملت ادامه داد: اگر این خصوصیت در جامعه ما برقرار شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود. پدری کردن به معنای محبت، گذشت، فرصت جبران خطا و فرصت بازگشت است.

وزیر میراث‌فرهنگی پایه رقابت سازمان‌ها را یادگیری عنوان کرد و افزود: یادگیری برای سازمان‌ها ضرورت است و رمز موفقیت آنها در یادگیرندگی و آموزش است.

ضرغامی با بیان اینکه در کشور تراکم قانون داریم، اما در مرحله اجرا و عمل دارای عقب‌ماندگی هستیم، بر تدوین رویه‌ها و آموزش تاکید کرد و ادامه داد: کشورهای پیشرفته رویه‌نویس و روش‌نویس هستند و ما در این حوزه‌ها ضعف داریم. 

وزیر میراث‌فرهنگی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین کارهای ما نظارت است، پایه نظارت را آموزش دانست و بر توجه به این حیطه در راستای تقویت نظارت تاکید کرد.

ضرغامی به تضاد بین تشکل‌ها اشاره کرد و افزود: تشکل‌ها باید همگرا و به یکدیگر نزدیک شوند و در موضوعات مختلف به زبان مشترک برسند. مسائل را باید با برگزاری جلسات کارشناسی حل کنیم. شبکه میراث نیز به همین منظور راه اندازی شده است و هیچ خط قرمزی در هیچ کدام از سه حوزه نداریم.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: با توجه به فرابخشی بودن گردشگری و نیاز به هماهنگی ۲۷ دستگاه اگر در مطالبات با یکدیگر همگرا نشویم نمی‌توانیم دیگر بخش‌ها را نیز با خود همراه کنیم. 

 صرغامی در ادامه به چالش مربوط به کمبود ناوگان هوایی اشاره و همکاری با ایرلاین‌های خارجی را به‌منظور تقویت خطوط و ناوگان هوایی را  مورد تاکید قرار داد.

او با بیان اینکه لغو روادید در مراحل پایانی برای اجرا قرار دارد، افزود: راه نزدیکی مردم دنیا و تعامل فرهنگی تقویت گردشگری است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه به نقش روایت‌گری و آموزش اشاره کرد و ادامه داد: اگر نتوانیم تمدن را در حوزه ارتباطات به زبان امروز برای نسل جوان تعریف کنیم به معنای از دست رفتن و به زیر خاک رفتن دوباره این آثار است.

 ضرغامی به احصای ظرفیت آموزش گردشگری کشور و اتصال آنها به اجرا اشاره کرد و افزود: بودجه بیشتری نیز به حوزه آموزش اختصاص خواهیم داد که از ظرفیت‌های آموزش در حیطه گردشگری نهایت استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110400275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha