اهدای ۱۰۰ جلد کتاب به کتابخانه پایگاه ملی ارجان و چگاسفلی

معاون توسعه‌مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان از اهدای ۱۰۰ جلد کتاب تخصصی به کتابخانه پایگاه ملی ارجان و چگاسفلی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سیداحسان طباطبائی با اشاره به اهدای ۱۰۰ جلد کتاب تخصصی به کتابخانه پایگاه ارجان و چگاسفلی گفت: این تعداد کتاب در حوزه‌های باستان‌شناسی، متون باستانی، گویش‌شناسی، مرمت اشیای و ابنیه تاریخی، اسطوره‌شناسی، سکه‌شناسی، تاریخ، شهرسازی و مدیریت میراث و زبان‌های خارجه و... هستند که با هدف توسعه‌ فرهنگ کتابخوانی و غنی‌سازی کتابخانه پایگاه یادشده اهدا شدند.

معاون توسعه‌مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: این کتاب‌ها با هماهنگی و پیگیری منصور بزرگمهر مسئول کتابخانه اداره‌کل و کبری ابوعلی مدیر پایگاه ارجان و چگاسفلی، از کتابخانه اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان به این پایگاه‌ اهدا شده است.

او اظهار کرد: اهدای کتاب یک فرهنگ حسنه است و این اقدام ضمن کمک به غنی‌تر شدن منابع کتابخانه‌های شهرستان در حوزه‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی، موجب ترویج این فرهنگ در سطح استان می‌شود. از همین‌رو، پیش از این نیز در رویدادی مشابه حدود ۱۰۰ جلد کتاب در زمان مدیر سابق پایگاه میراث‌جهانی شوش به پایگاه یاد شده اهدا شد. همچنین، با پیگیری مسئول کتابخانه اداره‌کل و علی بویری رئیس میراث‌فرهنگی شوش در یک برنامه معاوضه کتاب بین اداره‌کل میراث خوزستان و اداره میراث شوش ۲۰۰ جلد کتاب معاوضه شد که به نوبه خود موجب غنای بیشتر هر دو کتابخانه شد.

طباطبائی تصریح کرد: در کتابخانه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان درحال حاضر حدود شش‌هزار نسخه کتاب و مجله در زیرگروه‌های معماری، شهرسازی، مردم‌شناسی، گردشگری، هنر، صنایع‌دستی، ادبیات، تاریخ، تاریخ معاصر، جغرافیا، گردشگری، مدیریت میراث، زبان‌شناسی، باستان‌شناسی، موزه‌داری، زبان‌های خارجه، اسطوره‌شناسی، کامپیوتر، متون تخصصی به‌منظور مطالعه و بهره‌برداری علاقه‌مندان و محققان وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110400281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha