بزرگترین کشتی تفریحی جهان حرکت خود را آغاز کرد

شرکت بین‌المللی رویال کارائیب، بزرگترین کشتی تفریحی جهان به نام «آیکون آو سیز» را به روی آب‌های دریای کارائیب انداخت و پذیرای بیش از پنج هزار مسافر از سراسر جهان شد.

به‌گزارش میراث آریا، کشتی کروز آیکون آو سیز، با ۳۶۵ متر ارتفاع و ۲۵۰هزار و ۸۰۰ تن وزن، با پنج هزار و ۶۱۰ مسافر و دو هزار و ۳۵۰ خدمه، کار خود را شروع کرد.

ساخت این کشتی غول‌پیکر در فنلاند به پایان رسیده بود و برای اولین بار در آب‌های آزاد آزمایش شده بود و موتورهای اصلی، بدنه، سیستم‌های ترمز، سکان،‌ صدا مقدار لرزش آن مورد بررسی قرار گرفته بود.

مدیران این پروژه گفتند از ابتدا قرار بوده این کشتی مناسب گذراندن تعطیلات خانواده‌ها باشد و به همین دلیل برای راحت بودن فضا، وقت و انرژی بسیار زیادی صرف ساخت شده است. برای ساخت این کشتی از سه هزار کارگر کمک گرفته شده است.

مسافران در این کشتی با بیش از ۴۰ مکان برای صرف غذا و نوشیدنی، هفت استخر، یک پارک آبی با شش سرسره و یک اتاق خواب مجلل سه‌طبقه با قیمت ۷۵ هزار دلار، می‌توانند به مدت یک هفته از امکانات مجللی برخوردار باشند. برای مسافران کم‌درآمد، این کشتی ۲۸۰۴ کابین مهمان نیز مهیا کرده است.

به‌رغم اینکه این کشتی بزرگ اتاق‌های خواب فراوانی دارد، اما گذراندن تعطیلات در این استراحتگاه شناور عظیم ارزان نخواهد بود. کم‌هزینه‌ترین سفر با این کشتی در سال ۲۰۲۴ از ۱۸۲۰ دلار برای هر نفر به مدت هفت شب در اتاقک داخلی شروع می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111000595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha