بهره‌برداری از ۲۸ پروژه گردشگری در قزوین

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین گفت: در دولت سیزدهم ۲۸ پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۲۲۸۶ میلیاردریال در استان به بهره‌برداری رسیده است.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین نادر محمدی روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی گزارشی از عملکرد حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم در استان قزوین ارائه‌ کرد.

معاون گردشگری و سرمایه‌‎گذاری قزوین در این نشست با اشاره به طرح‌های بهره‌برداری شده این حوزه در دولت سیزدهم گفت: از ابتدای دولت تا کنون با حجم سرمایه‌گذاری ۲۲۸۶ میلیارد ریال از تعداد ۲۸ پروژه گردشگری در استان بهره‌برداری شده و با افتتاح این طرح‌ها زمینه اشتغال‌زایی برای ۱۷۱ نفر مهیا شده است.

او یادآور شد: صدور ۱۵۴ موافقت اصولی برای تاسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۷۸۰۰ میلیارد ریال از اقدامات مهم دیگری است که انجام شده و برای ۵۳۰۴ نفر شغل ایجاد شده‌است.

محمدی گفت: صدور ۴۴ مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر  ۷۵۰۰میلیارد ریال با پیش‌بینی اشتغال برای ۱۲۹۶ نفر و پرداخت ۷۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان سرمایه‌گذاری در ۵۳ طرح گردشگری با پیش‌بینی اشتغال برای ۳۴۰ نفراز دیگر اقداماتی است که در حوزه معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری این اداره‌کل صورت گرفته است.

او از ساخت چندین مجتمع گردشگری جدید در استان نیز خبر داد و افزود: تعداد ۶۰ پروژه گردشگری در استان درحال ساخت است که برای احداث آنها بیش از  ۳۲هزارمیلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده  و با افتتاح این پروژه‌ها برای ۳۵۸۰ نفر شغل جدید ایجاد شده‌ است.

محمدی همچنین آموزش ۱۳۵۸ متقاضی فعالیت در حوزه گردشگری را از دیگر خدمات ارائه شده در دولت سیزدهم دانست و اظهارکرد: صدور ۹ فقره مجوز در حوزه گردشگری کشاورزی و صدور سه مجوز دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و ۱۱ فقره گواهی استانداردسازی کیفیت تاسیسات گردشگری طی دو سال اخیر انجام شده‌است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اقزوین تصریح کرد: اجرای ۳۳۰۸ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری، میزبانی بیش از ۴ میلیون گردشگر داخلی و خارجی در بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان و تهیه و چاپ سه عنوان کتاب گردشگری مذهبی، گردشگری طبیعی و گردشگری کشاورزی از دیگر اقدامات این معاونت در دولت سیزدهم است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111400776

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha