مرمت و احیا بنای تاریخی اوَرسَجی در شهر تاریخی استرآباد (گرگان)

پروژه احیا و مرمت بنای تاریخی اوَرسَجی در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) هم‌زمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در حوزه خدمات گردشگری با کاربری پذیرایی افتتاح شد.

 به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، آیین افتتاح پروژه احیا و مرمت بنای تاریخی اوَرسَجی روز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ با حضور محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، سیدمحسن حسینی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری گلستان، زهرا حسینی‌جبلی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان، حجت یزدویی معاون فرمانداری شهرستان گرگان، رسول شهرکی مدیر صندوق کارآفرینی امید استان و جمعی دیگر از مسئولان در گرگان برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در حاشیه این آیین گفت: بنای تاریخی اوَرسَجی در محله باغ‌شاه و مابین پارک شهر و باغ سپه‌سالار اعظم (کنسولگری اسبق روس) قرار دارد و هم‌اکنون در حوزه خدمات گردشگری با کاربری پذیرایی (کافه‌رستوران نجوا) به بهره‌برداری رسیده و برای ۳ نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

محمدجواد ساوری خاطرنشان کرد: این بنای تاریخی با الگوی معماری پهلوی در یک طبقه و با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۵۷ میلیارد ریال مورد مرمت قرار گرفت که از این میزان ۱۰ میلیارد ریال آن تسهیلات اعطایی به سرمایه‌گذار بود.

مرمت و احیا بنای تاریخی اوَرسَجی در شهر تاریخی استرآباد (گرگان)

انتهای پیام/

کد خبر 1402111500855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha