آغاز رویداد ملی «ایران من، جان من و جهان من» در یزد

اولین رویداد «ایران من، جان من و جهان من» با هدف توسعه فرهنگ گردشگری و مهارت افزایی دانشجویان در زمینه تولید محتوای گردشگری در یزد آغاز شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، در این رویداد که روز گذشته 16 بهمن‌ماه در محل تالار اندیشه دانشگاه یزد آغاز شد، ۸۷۱ نفر از دانشگاه‌های سراسر کشور در این رویداد شرکت کردند و در مجموع ۱۵۰۰ اثر به این رویداد ارسال‌شده است. 

آثار ارسالی در قالب‌های عکس، پادکست و کلیپ است و برگزیدگان مرحله اول در قالب یک کارگاه آموزشی به مدت سه روز برای تولید محتوای دوزبانه در این کارگاه شرکت می‌کنند.

پنج کارگاه تخصصی در حوزه‌های عکاسی، فیلم‌سازی تک‌نفره، ایده‌پردازی، تدوین، ارسال و بارگذاری محتوا در فضای مجازی در این بوت‌کمپ سه‌روزه طراحی‌شده و اختتامیه این رویداد ۲۵ بهمن در تهران برگزار می‌شود.

سید محمد رستگاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در مراسم افتتاح این رویداد گفت:‌ امروزه با عنایت استاندار یزد، مدیران استان و مسئولان دانشگاه یزد، شاهد توسعه همکاری دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی هستیم.

او با بیان اینکه استان یزد بیش از ده هزار هکتار محوطه تاریخی دارد افزود: این استان ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های فرهنگی و گردشگری دارد و نیاز است این ظرفیت‌ها با استفاده از تکنولوژی روز و تولید محتوای قوی، به دنیا نشان داده شود.

رستگاری با اشاره به اینکه یزد، مجموعه کامل گردشگری را در کنار هم دارد تصریح کرد: برای معرفی فرهنگ غنی و ارزشمند دارلعباده و دارالعلم نیاز به هم‌افزایی بین بخشی است و این حرکتی که در دانشگاه یزد آغازشده دیگر دستگاه‌ها را نیز پای کار خواهد آورد که می‌تواند آثار خلاقانه‌ای، برای معرفی بیشتر استانمان به دنبال داشته باشد.

رستگاری گفت: گردشگری باعث نزدیکی دل‌ها، فرهنگ‌ها و ملت‌ها به یکدیگر خواهد شد و باید در تولید محتوا به این امر توجه شود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ایران امسال، ریاست ACD مجمع گفت‌وگوی آسیایی را عهده‌دار شده است، با پیگیری‌های صورت گرفته استان یزد نیز به عنوان پایتخت گردشگری معرفی‌شده است که باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان یزد به ویژه در بحث معماری و مرمت وجود دارد، ما می‌توانیم از این ظرفیت و همچنین ظرفیت گفت‌وگوهای دانشگاهی استفاده کنیم.

آغاز رویداد ملی «ایران من، جان من و جهان من» در یزد

آغاز رویداد ملی «ایران من، جان من و جهان من» در یزد

انتهای پیام/

کد خبر 1402111701098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha