پایگاه ملی محوطه‌های باستانی دشت قزوین افتتاح شد

هم‌زمان با ایام مبارک دهه فجر و با حضور اعلایی استاندار قزوین، عباس‌پور نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج، سامه مدیرکل پایگاه‌های ملی و جهانی، خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، ده‌پهلوان رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور، شهردار سگزآباد و جمعی از مسئولان شهرستان بوئین‎‌زهرا پایگاه ملی محوطه‌های باستانی دشت قزوین فعالیت خود را آغاز کرد.

 به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، علیرضا خزائلی بعد از ظهر دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ در حاشیه این مراسم گفت: این پایگاه به‎‌عنوان چهارمین پایگاه ملی میراث‌فرهنگی استان در محل شهرداری سگزآباد و با محوریت فعالیت‌های باستان‌شناسی و پژوهشی تپه‌های تاریخی این محوطه به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد.

او با اشاره به تمدن غنی تاریخی و فرهنگی محوطه دشت قزوین افزود: با ثبت و فعالیت این پایگاه اقدامات مرتبط با حفاظت و نگهداری و کاوش‌‎ها و پژوهش‌های علمی این محوط با برخورداری از ردیف بودجه ملی با جدیت بیشتری پیگیری و اجرا خواهدشد.     

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین خاطرنشان کرد: پیش از این سه پایگاه ملی گازرخان در منطقه الموت، سمیران در منطقه طارم و پایگاه بافت تاریخی قزوین در مجموعه دولتخانه صفوی در استان فعالیت داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111801142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha