حضور فعال قم در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: استان قم در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با شرکت کلیه فعالان این صنعت برگزار می‌شود، حضوری فعال دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: این نمایشگاه تا ۲۶ بهمن‌ماه جاری برای بازدید عموم هموطنان دائر است و غرفه استان قم در سالن ۳۸B قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) همچون نگینی در مرکز این شهر می‌درخشد، وجود مسجد مقدس جمکران به عنوان میعادگاه منتظران ظهور امام مهدی(عج) و نیز بقعه‌های متبرک امامزادگان(ع) آن را محور گردشگری مذهبی ایران کرده است.  

او با دعوت از همه مردم برای بازدید از این نمایشگاه به ویژه غرفه قم به منظور آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری این استان افزود: قم با تمدنی هفت هزار ساله، دارای اماکن تاریخی و جاذبه‌های ناشناخته تاریخی و طبیعی و مراکز گردشگری گوناگون است. 

او خاطرنشان کرد: در نمایشگاه امسال بخش‌های مختلف گردشگری استان قم، آخرین دستاوردها، برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را در معرض دید عموم قرار داده‌اند.

ارجمندی تأکید کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان قم به عموم مردم ایران و نیز بیان ظرفیت‌‎‌های گردشگری قم در حوزه‌های مختلف به سرمایه‌گذاران، به منظور سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان است.

او در بخش دیگر سخنان خود گفت: نمایشگاه‌ها یکی از ابزارهای کارآمد و مناسب در زمینه بازاریابی برای توسعه صنعت گردشگری هستند و در زمینه آشنا کردن عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان کالا و خدمات با یکدیگر نقش مهمی را ایفا می‌کنند.  

او ادامه داد: بر همین اساس، معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزاری نمایشگاه جامع و کاملی را با عنوان نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در دستور کار خود قرار داده است.

او افزود: این رویداد هر ساله با هدف تجمیع ظرفیت‌های مؤثر صنعت گردشگری، استفاده بهینه از منابع موجود و ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور فعال بخش خصوصی به عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان توسعه این صنعت و نیز آشنایی عموم مردم با ظرفیت‌های گردشگری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha