مبحث «ترویج رفتار صحیح در صنعت گردشگری» در پاویون مازندران به بحث گذاشته می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از بررسی مبحث «ترویج رفتار صحیح در صنعت گردشگری» در پاویون مازندران در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته تهران خبر داد.

به‌گزارش‌ میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ با اعلام خبر فوق گفت: در دومین روز برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، به دنبال سلسله کارگاه‌های آموزشی برنامه‌ریزی شده کارگاه آموزشی زباله صفر در گردشگری با سرفصل‌های زباله و آلودگی، تعریف انواع آلودگی در محیط، شیوه‌های حذف آلودگی، ترویج رفتار صحیح در صنعت گردشگری و میزبان خوب، میهمان خوب برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران هدف از برگزاری این دوره را آشنایی با انواع آلودگی‌ها در محیط و شیوه‌های حذف آلودگی در صنعت گردشگری برشمرد و افزود: یکی از چالش‌های توسعه گردشگری که به مانعی برای توسعه این صنعت بدل شده است تقابل آن با حفظ محیط زیست است. 

او آشنایی مردم و مسئولین با شیوه‌های مراقبتی از محیط زیست و تبدیل عناصر طبیعی به محصول گردشگری را در قالب دوره‌های آموزشی، بهترین شیوه برای حل این چالش‌ها در مسیر توسعه گردشگری دانست.

ایزدی همچنین با اشاره به اجرای کارگاه آموزشی گردشگری ورزشی در عصر دومین روز برگزاری نمایشگاه مذکور، تصریح کرد: گردشگر ورزشی کیست، انواع گردشگری ورزشی، نقطه اشتراک و تاثیر گردشگری ورزشی با شاخه‌های دیگر گردشگری از جمله موضوعاتی است که در این کارگاه به بحث گذاشته می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه آشنایی با مفاهیم گردشگری ورزشی و نقش گردشگری ورزشی در توسعه سفر سبز از نتایج برگزاری این کارگاه خواهد بود؛ خاطر نشان کرد: مازندران از قابلیت بی‌شمار گردشگری ورزشی برخوردار است و به ویژه مهد کشتی کشور شناخته می‌شود.

ایزدی همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی اصول محیط زیستی و جامعه بومی در گردشگری ورزشی عصر دیروز در پاویون مازندران در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت: مباحثی چون چطور مسئولانه سفر و ورزش کنیم، جامعه بومی و محیط زیست در ورزش در این کارگاه مطرح شد.

او بررسی موضوعات محیط زیستی و برخورد با جامعه بومی در انواع سفر ورزشی اشاره کرد و افزود: شیوه‌های تاثیرگزاری مثبت گردشگری ورزشی و نقش جامعه محلی در توسعه این حوزه مطرح و بررسی شد.

دو کارگاه آموزشی مباحث محیط زیستی و گردشگری ورزشی به ترتیب راس ساعت ۱۳ و ۱۵ امروز ۲۴ بهمن ماه جاری در پاویون مازندران برگزار می‌شود.

غرفه مازندران در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که در سالن شماره ۷ محل دائمی نمایشگاه‌های تهران از ۲۳ الی ۲۶ بهمن ماه جاری برپا می‌شود میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha