ثبت جهانی هگمتانه موتور محرکه‌ای برای گردشگری همدان

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور در بازدید از غرفه استان همدان گفت: ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» می‌تواند پایلوت توسعه همه جانبه و موتور محرکه‌ای برای پایتخت تاریخ و تمدن با پیشینه ارزشمند باشد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، علیرضا ایزدی چهارشنبه 26 بهمن در سومین روز از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران و در حاشیه بازدید از غرفه استان همدان، اظهار کرد: همدان در طول سال‌های اخیر حضور خوبی در نمایشگاه داشته و حرکت رو به تعالی آن مشهود است.

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور طراحی غرفه همدان را مطلوب دانست و افزود:  تاکید روی ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» به عنوان رویکرد نمایشگاه، اتفاق مبارکی است و امیدواریم سال آینده آرزوی دیرینه همدانی‌ها محقق شود.

ایزدی در ادامه درباره آخرین وضعیت پرونده، عنوان کرد: ثبت جهانی همدان می‌تواند به عنوان پایلوت توسعه همه جانبه استان و موتورمحرکه‌ای برای پایتخت تاریخ و تمدن با پیشینه ارزشمند باشد.

او با اشاره به اینکه این پرونده ۱۷ سال در جریان و فراز و نشیب‌های زیادی را گذرانده، گفت: مسئولان ارشد استان تا به ثمر رسیدن ثبت جهانی پای کار باشند چراکه امروز در یک برهه حساس برای رسیدن به یکی از حقوق مردم همدان یعنی برند ثبت جهانی هستیم.

ایزدی ادامه داد: بخش اصلی این پرونده طی شده است اما همچنان به تلاش مضاعف برای ادامه مسیر نیاز داریم و مسئولان استانی نباید مطالبه‌گری را رها کنند تا از این برهه حساس عبور کنیم.

او در پایان بیان کرد: ما به طور مداوم با یونسکو در تماس هستیم و ظرف یکی دو هفته آینده جلسه‌ای با مقام ارشد استان و شهردار همدان خواهیم داشت چراکه باید پاسخگوی یونسکو در نشست جهانی تیرماه باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112501786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha