نزدیکی البرز به کانون جمعیتی تهران مزیتی برای گردشگری این استان است

مدیرکل حوزه وزارتی و امور بین الملل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار گرفتن البرز در کانون جمعیتی و در جوار پایتخت پرجمعیت را مزیتی برای گردشگری این استان برشمرد و گفت: استان البرز از ظرفیت‌های بسیار زیادی برای توسعه گردشگری برخوردار است و به همین دلیل مورد توجه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز قرار دارد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز حسین ساری روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ در بازدید از غرفه استان البرز در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته گفت: غرفه آرایی البرز کاملا متناسب با رویکرد گردشگری سبز و کشاورزی به زیبایی انجام شده است و در نوع خود نوآوری محسوب می‌شود.

به گفته مدیرکل حوزه وزارتی و امور بین الملل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، استان البرز حافظه باغشهری را در خود دارد و اکنون نیز از باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی خوبی برخوردار است؛ این درحالی است که از لحاظ صنعتی نیز بسیار قابل توجه است.

ساری با بیان اینکه ظرفیت‌های استان البرز در زمینه گردشگری بسیار زیاد است، تصریح کرد: این استان به دلیل مهاجرپذیری کانون جمعیتی است و از طرفی در مجاورت استان های کانونی جمعیت مانند تهران قرار دارد که این امر سبب می‌شود تفرجگاه‌ها و جاذبه‌های آن محل رفت و آمد گردشگران باشد که این موضوع مزیتی بزرگ برای این استان به شمار می‌آید.

این مقام مسئول با اشاره به نگاه ویژه وزارت متبوع به استان البرز افزود: البرز جزو استان‌های با ارتفاعات خوب و برف‌گیر است و این امر در کنار تنوع اقلیمی البرز جذابیتی دو چندان برای آن ایجاد کرده است. اینکه در فاصله ای چند کیلومتری از شهرستانی کویری مانند اشتهارد به محور کرج چالوس و منطقه سردسیر دیزین می‌رسیم خود جاذبه‌ای است که کمتر استانی از آن برخوردار است و می تواند در جهت گردشگرپذیری مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112501824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha