ایلام آماده حضور سرمایه‌گذران در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه ایلام از سال گذشته به عنوان استانی نوظهور در عرصه گردشگری و صنایع دستی در کشور مطرح شده است، گفت: از سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان استقبال و حمایت می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام چ،  فرزاد شریفی روز شنبه ۲۰ بهمن ماه در نشست کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان با اعلام این خبر اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از ۲۳ الی ۲۶ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌ها برگزار شد که استان ایلام در این نمایشگاه حضور پررنگی داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلان با اشاره به بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از غرفه استان ایلام در این نمایشگاه، یادآور شد: یکی از اتفاقات بسیار خوب در این نمایشگاه، معرفی «بوگده» ملکشاهی بود که موفق به دریافت نشان جغرافیایی و همچنین ثبت در فهرست آثار ملی معنوی کشور شده است.

شریفی با بیان اینکه در تلاش هستیم که شهر ملی "بوگده" را در استان ایلام به ثبت ملی برسد، افزود: یکی از اهداف اصلی این نمایشگاه معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری و صنایع دستی استان بوده که با استقبال بسیار خوبی از سوی بازدیدکنندگان داخلی و خارجی مواجه و قراردادهایی نیز در این خصوص منعقد شد.

او با اشاره به برگزاری چهار کارگاه مختلف آموزشی و معرفی ظرفیت‌های استان، بیان کرد: در این نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری، گردشگری سلامت، گردشگری ماجراجویانه و ... و همچنین صنایع دستی شاخص استان به علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران معرفی شد.

شریفی با اشاره به بازدید برخی سرمایه گذاران و مسئولان شرکت‌های گردشگری کشورهای چین و عراق از غرفه ایلام، گفت: استان ایلام دارای جاذبه‌های گردشگری بکر و منحصر به فردی است که این جاذبه ها نیازمند معرفی به مردم و مناطق مختلف کشور است و همچنین بازدیدکنندگان خارجی که قطعا در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام ابراز کرد: در این نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری که از قبل آماده شده به سه زبان مختلف جهت جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف آورده شده است.

او یادآور شد: در این نمایشگاه همچنین از ۲۳ نشان ملی که در سال‌جاری برای اولین بار ثبت شده‌اند در این نمایشگاه رونمایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام خاطرنشان کرد: چهار رشته صنایع دستی نیز در این نمایشگاه شامل "چیت بافی"،"بوگده ملکشاهی"، "گلیم بافی" و "بافتنی‌های سنتی" که خوشبختانه به نمایشگاه کشور ژاپن هم راه یافته‌اند، معرفی و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفتند.

او با بیان اینکه سال گذشته شاهد حضور چشم گیر مسافران و گردشگرانی ایرانی و خارجی در این استان بودیم، افزود: امسال نیز شاهد حضور مسافران و گردشگران به ویژه کشورهای دیگر در استان خواهیم بود و لازم است که برنامه‌ریزی گسترده‌ای در این زمینه با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی انجام شود.

استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: دغدغه مسئولان ارشد کشور، اقتصاد، سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان‌ها است و یکی از موضوعات مهم که در توسعه اقتصادی استان موثر خواهد بود موضوع توسعه گردشگری است.

حسن بهرام نیا تصریح کرد: اقتصاد صنایع‌دستی و گردشگری مورد تاکید رئیس جمهور است که باید از اقتصاد صنایع‌دستی و گردشگری نهایت استفاده را داشته باشیم.

او با قدردانی از تلاش رسانه‌ها برای انعکاس ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان ایلام، یادآورشد: ایلام سال گذشته با کمک و اهتمام رسانه‌ها، به عنوان پدیده نوظهور گردشگری در کشور معرفی شد که انتظار است رسانه‌ها همچون سال گذشته ظرفیت‌های گردشگری استان را انعکاس دهند.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای گردشگری استان، پیش‌بینی می‌شود امسال میزان گردشگران در مقایسه با ادوار گذشته بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112802109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha