مربیان کانون پرورش فکری استان مازندران با هنرهای سنتی و صنایع‌دستی آشنا شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برگزاری دوره آموزشی آشنایی هنرهای سنتی و صنایع‌دستی برای مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی با اعلام خبر فوق گفت: این دوره آموزشی دو روزه به صورت مجازی برای مربیان و مسئولان کانون پرورش فکری استان مازندران برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه دوره آشنایی با هنرهای سنتی و صنایع‌دستی طی هماهنگی به عمل آمده با معاونت صنایع‌دستی استان و واحد آموزش کانون پرورش فکری استان برپا شده است، افزود: این دوره آموزشی با محوریت سفال ویژه مسئولان و مربیان فرهنگی کانون پرورش فکری علاقه‌مند به این بخش از فرهنگ بومی و محلی استان، برنامه‌ریزی و برگزار شد.

او یادآور شد: شناخت هرچه‌بیش‌تر از دست‌سازه‌های سنتی مناطق مختلف مازندران و شیوه‌های ساخت آن از جمله اهداف برگزاری این دوره بود.

او با تأکید بر ضرورت آشنایی کودکان و نوجوانان با انواع هنرهای بومی و منطقه‌ای گفت: هنر ابزار اساسی در انتقال مفاهیم به مخاطب است و ما باید از این ظرفیت در مراکز استفاده کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در ادامه به ظرفیت مربیان و کارشناسان در حوزه هنرهای بومی منطقه‌ای اشاره کرد و آماده‌سازی بستر مناسب جهت انعکاس تجربیات و دانش مربیان به سایر همکاران را فرصت مغتنمی برای رشد و توسعه فرهنگ و هویت بومی کودکان و نوجوانان در مراکز کانون برشمرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402113002253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha